Kompanija Boom Supersonic broji porudžbine, a još nema napravljen ni glavni model

Supersonični avioni se vraćaju u komercijalnu upotrebu do kraja decenije

BiznisHi-techLifestyleVesti

17.8.2022 13:36 Autor: Redakcija Biznis.rs 6

Supersonični avioni se vraćaju u komercijalnu upotrebu do kraja decenije Supersonični avioni se vraćaju u komercijalnu upotrebu do kraja decenije
Kompanija American Airlines saopštila je da je naručila 20 supersoničnih aviona od proizvođača Boom Supersonic, uz opciju za dodatnih 40 mlaznjaka. American je druga... Supersonični avioni se vraćaju u komercijalnu upotrebu do kraja decenije

Kompanija American Airlines saopštila je da je naručila 20 supersoničnih aviona od proizvođača Boom Supersonic, uz opciju za dodatnih 40 mlaznjaka. American je druga velika avio-kompanija koja se u poslednje vreme kladila na povratak ultra-brzog avionskog putovanja.

Vrednost porudžbine nije obelodanjena, ali saopšteno je da je depozit na “prvih” 20 aviona nepovratan. Taj sporazum je, međutim, i dalje podložan promenama u zavisnosti od ishoda američkog bezbednosnog testiranja, kao i sposobnosti Booma da ispuni svoja obećanja uprkos tome što nikada ranije nije napravio supersonični mlaznjak tražene veličine.

“Boom mora da ispuni industrijske standardne zahteve za rad, performanse i bezbednost, kao i druge uobičajene uslove pre isporuke“, piše u saopštenju kompanije American Airlines, prenosi The Verge.  

Ako Boomovi avioni Overture prođu inspekciju, plan je da budu pušteni u rad 2025. ili 2026. godine i da će prevoziti putnike do 2029. godine.

Boom tvrdi da će njegovi supersonični mlaznjaci na kraju moći da putuju iz Njujorka do Londona (inače sedmočasovni let) za samo 3,5 sata ili od Los Anđelesa do Sidneja (u proseku 15-časovno putovanje) za šest sati i 45 minuta, odnosno da će prepoloviti sadašnje trajanje putovanja. Istaknuto je, doduše, da bi karte mogle koštati i do 5.000 dolara po sedištu.

Boom je startap sa sedištem u Koloradu, koji je od svog osnivanja fokusiran na oživljavanje komercijalnog supersoničnog vazdušnog saobraćaja, koji je zamro otkako je čuveni Concorde prestao sa radom početkom ovog veka.

Pored porudžbine kompanije American Airlines, Boom već ima potpisan ugovor za isporuku 15 mlaznjaka za United Airlines, uz opciju za dodatnih 35 aviona u zavisnosti od bezbednosnog testiranja. Boom takođe ima ugovore ili memorandum o razumevanju sa Rolls-Royceom i američkim vazduhoplovstvom. Kompanija je prikupila 270 miliona dolara u finansiranju i dobila prednarudžbe od Virgin Group (koja takođe radi na sopstvenom supersoničnom avionu) i Japan Airlinesa.

Prošlog jula, Boom je otkrio ažurirani dizajn za svoju letelicu Overture, uključujući dodatni motor, oblikovan trup i krila u obliku galebovih. Overture će biti dug 62,5 metra, uz mogućnost postizanja visine do 18.000 metara i brzine od 1,7 maha (oko 2.000 kilometara na čas).

Boom je rekao da će njegovi mlaznjaci biti „ugljenično neutralni“ i optimizovani da rade na 100 odsto održivom avio-gorivu, ali do danas kompanija nije pružila dodatne detalje o tome koje vrste goriva bi koristila ili kako će zapravo postići nultu emisiju ugljenika.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.