Povećan teretni saobraćaj ruskih železnica usled izbegavanja Sueckog kanala
11.3.2024 11:03 Autor: Vladimir Jokanović 2
Napadi Huta na brodove u Crvenom moru smanjili su obim saobraćaja kroz Suecki kanal, što je povećalo potražnju za prevozom tereta ruskim železnicama i donelo im povećanje profita.
Od decembra, broj prijava za prevoz tereta ruskim železnicama povećan je za 40 odsto, saopštila je nemačka logistička kompanija DHL, dok je prema podacima holandskog preboznika Rail Bridge Cargo obim transporta tereta ruskim železnicama porastao za 31 odsto u odnosu na prošlu godinu, prenosi Komersant, pozivajući se na Financial Times.
Nakon napada jemenskih Huta na trgovačke brodove u Crvenom moru, logističke kompanije počele su da izbegavaju Suecki kanal i da polove oko Afrike, povećavajući vreme putovanja do Azije do Evrope na 50 do 55 dana. Železnicom kroz Rusiju ovo putovanje traje 25 do 30 dana.
Ruske železnice (RŽD) prijavile su u februaru povećanje železničkog prevoza sa Kinom za 36 procenata tokom 2023. godine. Ovakvu dinamiku ruska železnica objasnila je aktivnim radom železničkih graničnih prelaza.
Neke velike logističke kompanije, uključujući švajcarsku Kuehne & Nagel i dansku Maersk, saopštile su da su izbegavale korišćenje železničkih ruta kroz Rusiju, nakon ulaska ruskih vojnih trupa u Ukrajinu, a izvršni direktor RŽD Oleg Belozjorev nalazi se pod zapadnim sankcijama od 2022. godine.
Pročitajte još:
Zbog sankcija EU, postoji zabrana ulaska drumskog tereta iz Rusije i Belorusije, a takođe postoji i ograničenje u pogledu mogućnosti RŽD da pristupi nekim finansijskim uslugama. Međutim, ne postoji zabrana kretanja robe železnicom kroz Rusiju.
SABRINA
11.3.2024 #1 AuthorOvo je samo dokaz da ništa nije slučajno.
SHALIMAR
11.3.2024 #2 AuthorSve se sistemski radi…