pariz namerava da poveća cene parkiranja većim automobilima

Velika i teža vozila novi problem za auto-industriju?

AutomobiliEUInfrastrukturaSvet

25.11.2023 12:12 Autor: Miljan Paunović 15

Velika i teža vozila novi problem za auto-industriju? Velika i teža vozila novi problem za auto-industriju?
Gradovi Evrope i sveta suočavaju se već duže vreme sa problemom prostora za parkiranje. Posebnu pažnju privlače velika vozila, kojima je potrebno i više... Velika i teža vozila novi problem za auto-industriju?

Gradovi Evrope i sveta suočavaju se već duže vreme sa problemom prostora za parkiranje. Posebnu pažnju privlače velika vozila, kojima je potrebno i više mesta na parkingu.

Francuzi će i ovom problemu prići praktično, kao što su rešili i problem trotineta, te će u Parizu – ukoliko predlog bude usvojen, biti povećane naknade za parkiranje „jačih“ automobila, odnosno SUV modela i električnih vozila sa većom „kilažom“.

Građani glavnog grada Francuske trebalo bi da glasaju o ovom predlogu u februaru 2024. godine, preneo je Reuters.

„Naknade za parkiranje obračunavaće se na osnovu težine vozila. Konkretno, predviđene su veće naknade za automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem preko 1,6 tona i za električne automobile preko dve tone. Da bi se odredila težina potrebno je skenirati registarske tablice povezane sa modelom i težinom“, navodi se u predlogu.

Zamenik gradonačelnika Pariza David Belijar (David Belliard) rekao je u izjavi za Reuters da je potrebno smanjiti broj većih vozila u glavnom gradu Francuske, i zbog toga će građani dati svoj glas.

Ovaj potez je zapravo još jedan pritisak na vozače, posebno od strane zelenih političara, među kojima je i gradonačelnica Pariza An Idalgo (Anne Hidalgo).

Foto: Pixabay.com

Gradonačelnica smatra da će u francuskoj prestonici podizanje naplate parkinga podstaći opadanje broja automobila i širenje mreže biciklističkih staza.

Podsetimo, Gradsko veće Pariza je ove godine već zabranilo iznajmljivanje električnih skutera na gradskim ulicama, takođe nakon glasanja građana.

Vlast u Parizu nije se prva dosetila ovoj metodi za „suzbijanje“ automobila sa SUS motorima i više prostora, isto to je još u maju nagovestila jedna opština u kanadskom Montrealu. Naime, oni su tada predložili više cene parkiranja za pikap i terenska vozila.

Od jula je u montrealskoj opštini Rouzmontu (Rosemont-La-Petite-Patrie) cena zasnovana na ukupnoj masi vozila i skuplje je parkirati kamionet ili SUV nego klasičan automobil.

Montrealska opština smatra da bi ljudi sa većim vozilima trebalo da plaćaju više za parking. U praksi, što je automobil veći karta za parkiranje je skuplja, piše Globalnews.ca.

U proteklih 20 godina, broj automobila u Montrealu porastao je za više od 150.000, objavila je opština, i dodala da je primećeno sve više velikih pikapova i SUV vozila.

Gradonačelnik opštine Fransoa Limož (François Limoges) rekao je da prostora ponestaje, pozivajući se na studiju Politehničkog fakulteta, i dodao da su automobili sve veći, te da je njegova opština izgubila čak 10.000 parking mesta poslednjih godina.

Od jula je u Rouzmontu cena zasnovana na ukupnoj masi vozila, i skuplje je parkirati kamionet ili SUV nego klasičan automobil. Ova opština se nada da će i druge opštine širom grada i pokrajine slediti njihov primer i da će svi dvaput da razmisle o veličini vozila koje kupuju.

Potezi opštine u Montrealu i planovi gradske vlade u Parizu otvaraju novu temu u auto-industriji – da li u budućnosti treba smanjiti broj teških vozila? Evidentno je da će za taj tip vozila troškovi biti veći, a prostora za parkiranje sve manje.

Odluka da se u Evropskoj uniji od 2035. godine zabrani proizvodnja i upotreba vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem podstakla je „zeleni“ način razmišljanja i lokalnih vlasti. Veličina vozila je takođe važna, jer manji automobili manje ugrožavaju okolinu. Vozači će se u krajnjem slučaju prilagoditi, a da li će auto-kompanije pristati da smanje „kilograme“ svojim težim vozilima, pokazaće vreme.

  • PAVLE-2005

    25.11.2023 #1 Author

    Parking mesta problem teško rešiti to je ludnica

    Odgovori

  • REA

    25.11.2023 #3 Author

    nmg se svuda voziti lagana vozila

    Odgovori

  • SHALIMAR

    25.11.2023 #4 Author

    Nalaze nacin da rese problem,kod nas sve veci problem a resenja ni na vidiku..

    Odgovori

  • DASHA

    26.11.2023 #5 Author

    Istina.

    Odgovori

  • HANA

    26.11.2023 #6 Author

    Parkin mesto?
    Pakao svuda!

    Odgovori

  • BLIZANAC

    26.11.2023 #8 Author

    Tako i treba. Svaka čast za vlast u Parizu

    Odgovori

  • VALERIJA

    26.11.2023 #9 Author

    Dopada mi se ideja Republika Francuske, nadam se da će biti usvojena.

    Odgovori

  • LAV

    26.11.2023 #10 Author

    Sustina je da ima previse autombila u svetu a ne prevelikih automobila.

    Odgovori

  • Boba321

    27.11.2023 #11 Author

    Previse automobila, previse zagadjujemo

    Odgovori

  • DOBRILA

    27.11.2023 #12 Author

    A parkingu bolje da se ne pise…

    Odgovori

  • Emilija

    27.11.2023 #13 Author

    Previse automobila a malo parking mesta

    Odgovori

  • Maky

    29.11.2023 #14 Author

    Pocelo je sa malim vozilima ali opet potreba i za vecim ne jenjava. Mislim da sumanuta povecavanja parking mesta nikako nisu resenje.

    Odgovori

  • KAJA

    3.12.2023 #15 Author

    Previse automobila, niko ne razmislja o zagadjenu vazduha

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.