Očekuje se dalji rast na globalnom I lokalnom nivou

Udeo elektronske kupovine u Srbiji 15 do 20 odsto u ukupnoj trgovini

BiznisPoslovanjeSrbijaVesti

30.5.2022 16:11 Autor: Redakcija Biznis.rs 6

Udeo elektronske kupovine u Srbiji 15 do 20 odsto u ukupnoj trgovini Udeo elektronske kupovine u Srbiji 15 do 20 odsto u ukupnoj trgovini
Elektronska kupovina (E-commerce) u Srbiji je u stalnom porastu i njeno učešće u ukupnoj trgovini je dostiglo 15 do 20 odsto, rečeno je danas... Udeo elektronske kupovine u Srbiji 15 do 20 odsto u ukupnoj trgovini

Elektronska kupovina (E-commerce) u Srbiji je u stalnom porastu i njeno učešće u ukupnoj trgovini je dostiglo 15 do 20 odsto, rečeno je danas na panelu „Online kupovina kao svakodnevica“.

Na rast online kupovine u poslednje dve godine najviše je uticala zdravstvena kriza, izazvana pandemijom korona virusa, koja je izmenila navike i ponašanje potrošača, ali i organizaciju i poslovanje kompanija.

Broj transakcija, kako je rečeno na panelu, porastao je nekoliko stotina odsto, trgovci su s jedne strane beležili rast, dok su s druge strane postojali izazovi koje su prevazilazili u hodu.

Godišnji promet u elektronskoj trgovini pet najvećih trgovaca u Srbiji je dostigao 100 miliona evra, što je skoro dvostruko više nego pre dve godine.

Predsednica E-commerce asocijacije Srbije Zorana Milidrag istakla je da je trgovina preko interneta bezbedna uvek kada se kupuje od legalnih trgovaca.

Ona je dodala da je u Srbiji pre pandemije stvoren zakonodavni okvir za bezbedna elektronska plaćanja, ali da je neophodno da se i dalje radi na edukaciji i kupaca i trgovaca kako bi svi bili zadovoljniji jer se „kupovinom od kuće“ štedi i vreme i novac.

„U poslednje dve godine desio se nagli rast e-commerca, ali je mnogo važnije što se taj trend i zadržao. Trgovci su shvatili važnost digitalne ekonomije i koliko je neophodno da obave digitalnu transformaciju. To je dovelo do unapredjenja usluge, kvalitetnijeg servisa, bolje isporuke i ponude, planiranja da i ovaj kanal prodaje može da se koristi podjednako“, kazala je Milidrag.

Udeo elektronske trgovine u ukupnoj prodaji Delhaiza u našoj zemlji je jedan odsto, a cilj je da naredne godine bude pet odsto i da ima stalni rast.

Direktorka elektronske trgovine u Delhaizu Milana Majkić istakla je da kompanija u sastavu belgijskog trgovačkog lanca u SAD u elektronskoj trgovini ostvaruje 35 do 40 odsto ukupnog prometa.

Procene su da je odnos online i tradicionalne kupovine u svetu pola-pola i da se do 2024. godine očekuje rast broja online kupaca veći od 20 odsto. 

  • TATJANA

    30.5.2022 #1 Author

    Nisam bas pristalica ali dobro dodje cesto

    Odgovori

  • IVAN

    30.5.2022 #2 Author

    Treba povecati

    Odgovori

  • GOCA BG

    30.5.2022 #3 Author

    Verujem da ce do 2024 vecina kupovati na ovaj nacin…

    Odgovori

  • kaćica

    30.5.2022 #4 Author

    Sve je lakse elektronski.

    Odgovori

  • DJORDJE1

    31.5.2022 #5 Author

    Online kupivina je kod nas sve popularnija i prisutnija u poslednje vreme.

    Odgovori

  • DEKSI

    31.5.2022 #6 Author

    Verujem da će još više da se povećava.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.