VIŠE OD 40 ODSTO HRVATA KUPUJE ONLINE Najčešći kupci su mladi, najviše se traži odeća i obuća

AnalizaRegionU fokusuVesti

10.12.2020 14:15 Autor: Marko Miladinović

VIŠE OD 40 ODSTO HRVATA KUPUJE ONLINE Najčešći kupci su mladi, najviše se traži odeća i obuća VIŠE OD 40 ODSTO HRVATA KUPUJE ONLINE Najčešći kupci su mladi, najviše se traži odeća i obuća
Istraživanje agencije MediaNet o navikama hrvatskih građana u online kupovini pokazalo je da 44 odsto hrvatskih građana koristi online kupovinu ili naručivanje. Ispitivanjem tržišta... VIŠE OD 40 ODSTO HRVATA KUPUJE ONLINE Najčešći kupci su mladi, najviše se traži odeća i obuća

Istraživanje agencije MediaNet o navikama hrvatskih građana u online kupovini pokazalo je da 44 odsto hrvatskih građana koristi online kupovinu ili naručivanje.

Ispitivanjem tržišta utvrđeno je da veći procenat kupovine ostvaruju građani koji imaju viši stepen obrazovanja i žene. Pa tako, Hrvati sa završenim fakultetom (VSS i veći stepen) u značajno većem broju kupuju online (63 odsto) u odnosu na njihove sunarodnike sa završenom srednjom školom (36 odsto).

Udeo ispitanika koji tvrde da kupuju i naručuju online značajno je veći kod mlađih generacija – od 18 do 40 godina starosti ih je 51 odsto, dok ih je u starosnoj kategoriji iznad 61 godine tek 26 procenata.  

Kad je u pitanju radni status, istraživanje je pokazalo da je među učenicima i studentima, kao i  zaposlenima otprilike isti procenat onih koji kupuju online, i onih koji to ne rade.

S druge strane, domaćice, nezaposleni i posebno penzionisani Hrvati beleže izrazito velike procente onih koji ne kupuju online. Primera radi, čak tri četvrtine od ukupnog broja penzionisanih građana uopšte ne kupuje online.

Žene su češći online kupci od muškaraca i obuhvataju 61 odsto svih hrvatskih korisnika koji svoja finansijska sredstva troše putem interneta.

Prema kategorijama proizvoda i usluga najviše se naručuju odeća i obuća (39 odsto), nameštaj i oprema za kuću (26 odsto), kao i za reprodukciju multimedijalnog sadržaja (21 odsto).

Kada su u pitanju kompanije kod kojih Hrvati najradije kupuju online, u kategoriji hrane prednjači Konzum, u kojem kupuje 60 odsto ispitanika, u kategoriji odeće i obuće prvoplasirana tri brenda su H&M (17 odsto), Shooster (17 odsto) i Zara (15 odsto), u kategoriji nameštaja i opreme za dom IKEA (50 odsto), Emmezeta (28 odsto) i Lesnina (28 odsto).

Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 1.000 punoletnih Hrvata, prema veličini županija i naselja, i reprezentativnom prema starosnim i polnim grupacijama.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.