Biznis vredan nekoliko milijardi dolara godišnje

Četvrt veka Pokemona

Hi-techKulturaLifestyle

2.3.2021 17:17 Autor: Marko Miladinović 1

Četvrt veka Pokemona Četvrt veka Pokemona
Japanska kompanija Pokémon Ltd obeležava četvrt veka pokemona, voljenih likova iz video igara i crtanih filmova. Najavljen je niz događaja koji bi trebalo da... Četvrt veka Pokemona

Japanska kompanija Pokémon Ltd obeležava četvrt veka pokemona, voljenih likova iz video igara i crtanih filmova. Najavljen je niz događaja koji bi trebalo da makar malo ublaže pandemijske dane ljubiteljima dugotrajne franšize, poput izdavanja kartica i figurica u McDonald’s Happy Meals, emitovanja filmskih maratona ili kreiranja posebnog raspevanog lika Pikačua u igrici Pokemon Sword. Organizovan je i virtuelni koncert na kome je nastupao danas veoma popularni Post Malone.

Fanovi su pozitivno odreagovali na čitavu višenedeljnu manifestaciju kroz nekoliko platformi. U nedelji pred zvanično obeležavanje rođendana, prosečna dnevna preuzimanja aplikacije Pokemon Go porasla su za 45 odsto, a novčane transakcije u okviru nje za čitavih 95 odsto.

Foto: Pixabay.com

Pokemon Go je video igra koja koristi izmenjenu stvarnost (AR – augmented reality) za lov na pokemone po stvarnom prostoru, a razvile su je zajedno kompanije Niantec, Nintendo i Pokemon Ltd.  

Od 2016. do danas postala je globalni fenomen, a za samo tri godine preuzeta je milijardu puta na različitim mobilnim platformama, prema podacima portala NintendoSoup. Iako hvaljena da je ubacila AR u glavni tok, iz istih razloga je zapravo i kritikovana, da nije bezbedna za igranje po gradskim ulicama.

Pokemon Go je samo jedna u nizu igara sa (ne)uhvatljivim „džepnim čudovištima“ (otud i njihovo ime, od skraćenih engleskih reči „pocket“ i „monster“) pored veoma popularne kartične društvene igre koja se praktično igra još od 1996. godine.

Pokemon Ltd. je zaradila 4,2 milijarde dolara u 2019. godini, dok podaci o prošloj godini još uvek nisu objavljeni.

  • Anna

    3.3.2021 #1 Author

    Već treća generacija klinaca odrasta uz Pokemone. Neke igrice ostaju „večne“

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...