Maloprodajni lanac elektronike koji je obeležio generacije IT preduzetnika

Simbol Silicijumske doline, Fry Electronics je gotov

Hi-techLifestyle

9.3.2021 17:31 Autor: Marko Miladinović 0

Simbol Silicijumske doline, Fry Electronics je gotov Simbol Silicijumske doline, Fry Electronics je gotov
Posle gotovo 36 godina poslovanja, američki maloprodajni lanac računarske i ostale elektronske robe Fry Electronics zatvara svoju preostalu 31 prodavnicu u devet država SAD.... Simbol Silicijumske doline, Fry Electronics je gotov

Posle gotovo 36 godina poslovanja, američki maloprodajni lanac računarske i ostale elektronske robe Fry Electronics zatvara svoju preostalu 31 prodavnicu u devet država SAD. Iako nikada nije mogao da se podiči brojem prodajnih mesta ili obimom prodaje kao neki konkurenti, Fry’s je ostavio traga na specifičnu kulturu Silicijumske doline.

Popularni Fry’s je zapravo bio porodični biznis. Započet je kada je Čarls Fraj svakom od svoje trojice sinova – Džonu, Rendolfu i Dejvidu – darovao po milion dolara da započnu svoje biznise. To je bio deo od 14 miliona zarađenih prodajom prvobitnog mini-lanca supermarketa Fry’s, sa sedištem u njihovoj rodnoj Kaliforniji.

Sinovi su odlučili da se udruže, a u poslovnom poduhvatu im se pridružila i devojka jednog od njih. Odlučili su da u najtrendi mestu na svetu kada su u pitanju moderne tehnologije, u Silicijumskoj dolini, započnu prodaju računarskih komponenti, mikroprocesora i druge elektronske opreme. Pored toga, njihove radnje izdvajale su se od tržišnih takmaca, jer su bile prve koje su imale servis i popravke na licu mesta, piše The Verge.

Od 2019. godine poslovanje nije bilo u plusu. Kao i kod većine drugih maloprodajnih lanaca manje i srednje veličine, giganti online prodaje poput Amazona su u potpunosti odneli prevagu. Fry’s je pokušao proširivanjem svoje ponude na igračke, pa čak i parfeme, ali bez uspeha. Čak je u jednom trenutku imao ponudu da svaki proizvod nudi po ceni koju kupci pronađu kod bilo kog drugog online prodavca.

Pa opet, Fry’s nikada nije bio mesto gde su se poštovali kupci, podseća portal Fast Company. Oni su po izlasku iz radnji morali da pokažu račun i providnu kesu s kupljenom robom radniku obezbeđenja, na primer, a generalno su bili poznati po lošoj podršci za potrošače. Međutim, mnogi današnji IT milioneri sa setom se sećaju ovog lanca po rafovima prepunjenim najnovijom robom i najrazličitijim elektronskim gedžetima, i to u zlatno doba Silicijumske doline.

Fry’s je bio glavna tema medija i 2008. godine, kada je potpredsednik kompanije oštetio istu za čitavih 65 miliona dolara, potrošiviši ih na kockanje u luksuznim kazinima.

Pre nekoliko dana i konačno je došao kraj, uz zvanično obrazloženje da je „pandemija Covid-19 virusa odnela i ono malo zarade koja je ovaj biznis održavala u životu“.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...