Potencijali Srbije za investicije u turističku infrastrukturu

Investitori najviše zainteresovani za hotele

InvesticijeIzdvajamoNekretnineTurizam

2.12.2022 08:01 Autor: Milica Rilak 12

Investitori najviše zainteresovani za hotele Investitori najviše zainteresovani za hotele
Najveći potencijal za investitore u turističke nekretnine u Srbiji vidimo u hotelskoj industriji, a posebno u hotelima lociranim u većim gradovima kao što su... Investitori najviše zainteresovani za hotele

Najveći potencijal za investitore u turističke nekretnine u Srbiji vidimo u hotelskoj industriji, a posebno u hotelima lociranim u većim gradovima kao što su Beograd, Niš, Novi Sad i Kragujevac, rekao je za Biznis.rs Zoran Danilović, Associate Director – Investment & Hotels u kompaniji CBRE SEE, ali i skrenuo pažnju na to da su u fokusu investitora i hoteli kojima je akcenat na dodatnom sadržaju, a koji su dobro povezani sa većim gradovima, dok su real estate investitori prepoznali i potencijale konferencijskog turizma.

CBRE South Eastern Europe (CBRE SEE), jedna od vodećih regionalnih konsultantskih kompanija za komercijalne nepokretnosti, otvorila je novu liniju poslovanja posvećenu kapitalnim investicijama u sektoru turističkih nekretnina, što nam je bio povod da sa njima proverimo kakvi su potencijali srpskog turističkog sektora kada je reč o investitorima u turističke nekretnine.

„Kada govorimo o turizmu, prvenstveno u smislu novootvorenog sektora u okviru naše kompanije, fokus je na investicijama u hotelsku industriju, kao i nekoliko alternativnih vidova smeštajnih kapaciteta. Što se tiče potencijala hotelskog sektora u Srbiji, prvenstveno vidimo snažan oporavak u većim gradovima kroz dalje povećanje ključnih hotelskih parametara, kao što su zauzetost soba i prosečna cena sobe“, rekao je Danilović za naš portal.

Takav trend , kako ističe, diktira prestanak ograničenja putovanja iz perioda pandemije, pa su se „vratili“ ne samo turisti, već i poslovni ljudi, a Beograd je postao poslovni “hub” u Jugoistočnoj Evropi.

Sa druge strane ukazuje na to da se, značajnim otvaranjima novih ili širenjem postojećih kancelarija internacionalnih kompanija u Beogradu, ali i ostalim većim gradovima kao što su Novi Sad i Niš, povećava i tražnja za hotelskim smeštajem, dok rast cene zakupa stanova utiče i na rast cene privatnog smeštaja (AirBnB), a što dalje utiče na uvećanje tražnje za hotelskim kapacitetima.

Zoran Danilović / Foto: CBRE SEE

„Konferencijski turizam je još jedan bitan segment za celu zemlju, a prvenstveno za Beograd kao regionalni poslovni hub, gde povezanost sa gradovima u regionu avio prevozom takođe igra ključnu ulogu. Imajući u vidu prethodno pomenuti prestanak ograničenja putovanja i novi ulazak kompanija na naše tržište, vidimo dobru perspektivu konferencijskog turizma, koji je već prepoznat od strane najvećih real estate investitora u zemlji„, naglasio je Danilović.

U CBRE SEE vide i nastavak povećane tražnje za smeštajnim kapacitetima u najposećenijim turističkim mestima u Srbiji.

„Gosti preferiraju hotele sa dodatnim sadržajima, što potvrđuju rastuća zauzetost i cena soba, što dalje ohrabruje investitore da ulažu u ovaj segment hotela“, poručuje Danilović.

Kada je reč o lokacijama, najveći potencijal vide u hotelima u većim gradovima kao što su Beograd, Niš, Novi Sad i Kragujevac.

„Međutim, u fokusu su i hoteli kojima je akcenat na dodatnom sadržaju, a da su infrastrukturno dobro povezani sa većim gradovima, gde dostupnost auto-puta igra veliku ulogu. Trenutno su najprivlačnije turističke destinacije van većih gradova Kopaonik, Zlatibor, Vrnjačka Banja, Fruška gora, Divčibare i Tara„, naveo je naš sagovornik.

Naglašava da je za dalji razvoj turističkih kapaciteta ključno pitanje infrastrukture, jer je neophodno da gosti što jednostavnije dođu do destinacije, ali i da je vrlo značajna i ponuda koju mogu pružiti gostima.

„Razvojem jedne destinacije u smislu različitih aktivnosti neophodno je obezbediti popunjavanje hotelskih kapaciteta i van sezone, a to je prilika na kojoj zajedničkim snagama moraju da rade operateri, lokalne samouprave i ostali organi koji u svojoj nadležnosti imaju razvoj turizma. Na ovaj način smanjio bi se uticaj sezonalnosti, povećala bi se zauzetost kapaciteta, a samim tim i prosečna cena, što ohrabruje investitore na dalja ulaganja“, zaključio je Zoran Danilović.

  • CUPKA

    2.12.2022 #1 Author

    To je ok. Sto da ne, treba ulagati u turizam kao takav.

    Odgovori

  • Lelica

    3.12.2022 #2 Author

    To je trenutno jedno od isplativijih ulaganja.

    Odgovori

    • NINICA

      12.12.2022 #3 Author

      Složila bih se i treba ulagati u turizam!

      Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    3.12.2022 #4 Author

    Odlična investicija jer se brzo vraća ulozeno

    Odgovori

  • TATJANA

    3.12.2022 #5 Author

    Njima je odlična ali nama treba ulaganja u celoj zemlji

    Odgovori

  • GOCA BG

    3.12.2022 #6 Author

    Veoma isplativa investicija…

    Odgovori

  • LUKA

    3.12.2022 #7 Author

    Prvo da se ulozi sto vise u infrastrukturu jer je to kljucno za dalji razvoj

    Odgovori

  • MADMAX

    4.12.2022 #8 Author

    Da bi se turizam podigao na veći nivo potrebna je i kvalitetna infrastruktura.

    Odgovori

  • LEKI

    4.12.2022 #9 Author

    Treba ulagati,uvek se u tom poslu vrati ulozeno

    Odgovori

  • SRDJAN

    4.12.2022 #10 Author

    Treba ulagati u turizam. Trebaju nam dobri hoteli.

    Odgovori

  • DASHA

    5.11.2023 #11 Author

    Realno

    Odgovori

  • BIJUTI27

    5.11.2023 #12 Author

    Uvek je bilo dobro ulagati u sigurne investicije

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *