Opada prodaja luksuznih modnih brendova

LVMH nije više najvrednija evropska kompanija

BerzaNovacSvetVesti

9.10.2023 13:03 Autor: Vladimir Jokanović 0

LVMH nije više najvrednija evropska kompanija LVMH nije više najvrednija evropska kompanija
Iako je evropska modna industrija, a reč je o najuksuznijm brendovima, dočekala tekuću godinu u nadi da će prodaja u Kini porasti nakon tri... LVMH nije više najvrednija evropska kompanija

Iako je evropska modna industrija, a reč je o najuksuznijm brendovima, dočekala tekuću godinu u nadi da će prodaja u Kini porasti nakon tri godine blokade i buma potrošnje u SAD posle pandemije, Stoxx Europe Luxury 10 indeks objavio je svoj najveći pad od 2020. godine.

Vrednost akcija 10 kompanija oborena je od marta za oko 175 milijardi dolara, pre svega zbog teškog i usporenog rasta Kine, ali i zbog visoke inflacije i rastućih kamatnih stopa koje su primorale američke kupce da stegnu kaiš, prenosi Reuters.

Analitičari navode da je sektor visoke mode naglo oslabio u poslednja dva-tri meseca, zbog kombinacije rastućih kamatnih stopa, pozicioniranja investitora i očekivanja smanjenja zarada. Iako je luksuzni indeks „Big 10“ i dalje u porastu od 20 odsto na godišnjem nivou, u trećem kvartalu zabeležen je najgori učinak u odnosu na Stoxx 600 koji je oslabio 2,5 odsto.

Eksperti ukazuju na rastuću zabrinutost zbog izgleda za luksuznu potrošnju u SAD, Evropi i Kini. Nedavni pad evropskih akcija luksuznih proizvoda odražava neizvesnost u vezi sa evropskom ekonomijom, kao i neujednačene izglede za rast kineske privrede.

Nekada najvrednija evropska kompanija LVMH, pod čijim okriljem pored ostalih posluju Louis Vuitton, Dior i Tiffany & Co,. skinuta je sa trona, a na njeno mesto popela se danska fabrika lekova Novo Nordisk. Smena na prvom mestu došla je kao posledica gubitka interesovanja investitora za luksuzne akcije i velikog uspeha prodaje danskog leka za mršavljenje Wegovy.

Morgan Stanley smanjio je za šest odsto svoje procene zarade po akciji za luksuznu robu u 2024. godini, dok je Bank of America smanjila svoju procenu za sedam procenata. UBS je takođe smanjio procenu, a svi su imali slično objašnjenje da kupci u SAD i Evropi troše manje. Podaci o kreditnim karticama u SAD pokazuju da je potrošnja na luksuznu modu smanjena za 16 odsto na godišnjem nivou u julu i avgustu.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...