Poslednji voz kroz Sečanj prošao pre 33 godine

Šine na aukciji, u zaborav odlaze železničke pruge u Banatu i Bačkoj

BiznisInfrastrukturaSrbijaVesti

13.1.2022 08:19 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Šine na aukciji, u zaborav odlaze železničke pruge u Banatu i Bačkoj Šine na aukciji, u zaborav odlaze železničke pruge u Banatu i Bačkoj
Infrastruktura železnice Srbije ponudila je na aukcijsku prodaju šine, stari kolosečni pribor i skretnice koje se nalaze na 15 železničkih pruga, uglavnom u Banatu... Šine na aukciji, u zaborav odlaze železničke pruge u Banatu i Bačkoj

Infrastruktura železnice Srbije ponudila je na aukcijsku prodaju šine, stari kolosečni pribor i skretnice koje se nalaze na 15 železničkih pruga, uglavnom u Banatu i Bačkoj. Tako će definitivno u zaborav otići neke od njih, poput pruge Sečanj – Jaša Tomić i Zrenjanin – Vršac.

Sneg je dodatno sakrio zarasle šine na kolosecima ispred železničke stanice Jaša Tomić, gde je poslednji voz prošao pre 33 godine, piše RTS.

Bilo je očekivano da se pruga ukloni, jer nije isplativa, kaže bivši radnik Železnice, Nikola Dobrić. Iznenađenje je odluka da se prodaju šine sa pruge ka Vršcu koja je rekonstruisana pre nešto više od dve decenije.

„Pruga od Zrenjanina do Vršca je u savršeno dobrom stanju. Ne znam kome je to palo na pamet da skida i da prodaje. Most je rađen u Sečnju, to znate i sami. Rađen je onaj u Konaku na Brzavi. Tako da je veći deo pruge dobar. Lakše ga je održavati po malo, nego uhvatiti sad i prodati u bescenje“, izjavio je Dobrić za RTS.

Meštani iz Jaše Tomića i Sečnja su se potajno nadali da bi ovdašnje pruge mogle da se koriste.

„Ako može Šarganska osmica da se napravi, zašto nije moglo da se napravi od Sečnja do granice. Pa možda i do Temišvara ta neka turistička priča. Država strašno mnogo pomaže u poslednjih par godina ruralnom turizmu. Zar to ne bi možda bila ta jedna od ideja. Ali eto, mi smo u svemu nemoćni“, istakao je za RTS hroničar sela Jaša Tomić, Spaso Mladenovski.

Infrastruktura železnice Srbije u saopštenju navodi da se na pravcima gde je predviđena prodaja šina, kolosečnog pribora i skretnica decenijama ne obavlja saobraćaj.

Procena je da ima 24.600 tona gvožđa i čelika, a početna cena po kilogramu je 12,14 dinara, bez troškova demontaže.

  • SANJA

    4.3.2022 #1 Author

    Treba redovno da se kontrolicu,na tome ne treba da se stedi

    Odgovori

  • Lolek

    10.3.2022 #2 Author

    Ves masine komulatori staro gvozdje

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...