Tokom pandemije postavljeni novi standardi poslovanja

99 najuspešnijih: Brza i adekvatna reakcija na krizu omogućila dobre rezultate kompanije Kim-Tec

AnalizaPoslovanjeSrbijaU fokusu

10.11.2021 16:31 Autor: Marko Miladinović 3

99 najuspešnijih: Brza i adekvatna reakcija na krizu omogućila dobre rezultate kompanije Kim-Tec 99 najuspešnijih: Brza i adekvatna reakcija na krizu omogućila dobre rezultate kompanije Kim-Tec
Za proizvođače i distributere IT opreme i softvera na globalnoj sceni 2020. godina počela je prvo velikim šokom nakon proglašenja pandemije, ali je onda... 99 najuspešnijih: Brza i adekvatna reakcija na krizu omogućila dobre rezultate kompanije Kim-Tec

Za proizvođače i distributere IT opreme i softvera na globalnoj sceni 2020. godina počela je prvo velikim šokom nakon proglašenja pandemije, ali je onda donela nepredviđene zarade na osnovu iznenađujućeg skoka tražnje. Taj pozitivan trend nastavio se i početkom ove godine, ali ga je kasnije smenio strah zbog smanjivanja ponude zbog prekida u lancima snabdevanja i deficitu poluprovodnika na tržištu.

Na listi 99 najuspešnijih srednjih preduzeća u Srbiji portala Biznis.rs Kim-Tec je zauzeo ukupno devetu poziciju, a prvu među firmama iz svoje delatnosti.   

“Prethodna godina je sama po sebi bila izazov i puna nepoznanica, naročito početkom pandemije. Srećom, naša kompanija je zaista brzo reagovala, pa smo posao efikasno reorganizovali. Uprkos vanrednom stanju i okolnostima svi segmenti poslovanja su neometano realizovani. Posebnu pažnju smo posvetili primeni svih mera, neprestano vodeći računa o zdravlju zaposlenih. Na neki način smo prepreku, koja nas je preusmerila na rad od kuće ili pod posebnim uslovima, iskoristili da ojačamo jedinstvo kolektiva”, komentariše za Biznis.rs Country Manager u beogradskom preduzeću Kim-Tec d.o.o. Vladimir Matijević, i dodaje da “ako nešto može da se navede kao benefit pandemije, onda je to svakako jačanje timskog duha”.

Kim-Tec posluje u sklopu hrvatske M San Grupe, osnovane 2004. godine. Kako piše u kompanijskom opisu, njena osnovna poslovna delatnost je distribucija informatičkih proizvoda, ali je ona u međuvremenu proširena i na distribuciju IT usluga i rešenja, kao i potrošačke elektronike.

Principali Kim-Teca su naugledniji svetski proizvođači informatičkih prozvoda i potrošačke elektronike, a u prodajnom programu nalazi se više od 7.500 proizvoda. U isto vreme, preduzeće proizvodi i prodaje računare sopstvene robne marke MSGW, koja se izrađuje u automatizovanom pogonu za proizvodnju informatičke opreme u Beogradu.

Finansijski pokazatelji Kim-Tec d.o.o. za 2020. godinu:

  • Ukupni prihodi: 65.348.077,31 evra
  • Rast prihoda u odnosu na prethodnu godinu: 9.105.373,68 evra
  • Neto dobit: 1.264.124,40 evra
  • Racio likvidnosti: 3,31
  • Dugoročne obaveze: 2.873.774,67 evra
  • Dodata vrednost po zaposlenom: 12.393,37 evra
  • Prosečna bruto plata: 1.710,16 evra

Matijević pominje da je zajedno sa matičnom kompanijom svakodnevno analizirana situacija. Redovno su dobijane smernice, ali zbog specifičnosti novonastale krize većinu posla je odradio lokalni tim koji je zaista uspešno ostvario zadate ciljeve.

“Možemo čak reći da su prevazišli sva očekivanja i na neki način postavili nove standarde koji će i ubuduće naše poslovanje činiti efikasnijim i profitabilnijim”, napominje naš sagovornik.  

Sa ove distance, ipak, on izdvaja logističke probleme kao najveći izazov, i to u uslovima povećane potražnje i prodaje.

Kada je reč o ispunjavanju svojih obaveza, Kim-Tec po podacima iz godišnjeg finansijskog izveštaja dobro stoji, u smislu da dugoročne obaveze u iznosu od 2.873.774,67 evra ne predstavljaju veliki udeo naspram ostvarenih prihoda ili upisanog kapitala preduzeća. S druge strane, i sama kompanija je u prošloj poslovnoj godini imala potraživanja na osnovu prodaje od 7.870.976,58 evra, te beleži izuzetan racio tekuće likvidnosti od 3,31, što znači da je i te kako sposobna da reguliše kratkoročne obaveze.

Vladimir Matijević, Country Manager kompanije Kim-Tec/Izvor: Kim-Tec

Na pitanje u kojoj meri je pravac poslovanja preduzeća “zacrtan” prethodno dogovorenim planovima, a koliko ima mesta za improvizacije, Matijević odgovara da su strategije na neki način lična karta i zdravstveni karton svake kompanije, prema njoj se vidi kapacitet firme, radi dijagnostika, prati razvoj i određuju “terapije”, odnosno neophodne aktivnosti da se zdravlje održi ili postigne, definišu se slabe tačke i prevazilaze problemi.

“Ipak, strategija nije sama sebi cilj i ne može da bude važnija od života, tj. opstanka kompanije. To je naročito očigledno kada se dešavaju krize koje remete globalna tržišta. Kao što ni zakonom ne može da se predvidi svaka životna situacija, tako ni strategijom ne mogu da se profilišu uslovi poslovanja kod nepredviđene fundamentalne krize kao što je korona virus. U takvim situacijama je neophodno da se aktivira sva raspoloživa fleksibilnost kako bi se amortizovali potresi na tržištu, a strategiju koristiti kao graničnik koji nas usmerava na željeni cilj. Ono što smo uradili od početka pandemije je zapravo promptna i adekvatna reakcija u realnom vremenu. Šteta bi bila da preduzeća naše veličine propuste da odreaguju na promene na tržištu”, konstatuje Matijević.

On tumači tržišne trendove koji su se razvili tokom pandemije kao presudne faktore koji su uticali na kompanijsko poslovanje. Početak pandemije je uslovio smanjenu potrošnju, koja je polovinom godine zamenjena povećanom potražnjom.

“Na naš dobar rezultat je svakako uticao rast potražnje, a zatim apsolutna dominacija online prodaje, koja je upravo među IT kompanijama imala najveću ekspanziju. Ljudi su tražili računar više za rad od kuće, putovanja su zamenili renoviranjem stanova, što je automatski uticalo na veću prodaju bele tehnike. Pored toga, naši ljudi se nisu štedeli, radilo se neprestano na postizanju ciljeva – kako onih iz strategije, tako i onih nametnutih novim uslovima na tržištu”, objašnjava Matijević, a kako kaže, ima velika očekivanja i za finansijske rezultate u tekućoj godini.

“Iako se očekivalo da će 2021. godine promet biti značajno manji usled zakasnelih uticaja krize, njen kraj ipak dočekujemo predviđanjima da će biti još uspešnija od 2020. godine”, najavljuje direktor kompanije Kim-Tec.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...