Domaća aplikacija koja pomaže roditeljima da uvedu decu u svet tehnologije

Elemental Mini: Zabavne, edukativne i bezbedne igrice za decu na srpskom jeziku i ćirilici

Hi-techInovacijeSrbija

13.3.2023 14:03 Autor: Milica Rilak 7

Elemental Mini: Zabavne, edukativne i bezbedne igrice za decu na srpskom jeziku i ćirilici Elemental Mini: Zabavne, edukativne i bezbedne igrice za decu na srpskom jeziku i ćirilici
Aplikacija Elemental Mini, za igranje i učenje kroz rešavanje rebusa i odgonetanje šifara, za nešto više od mesec dana od lansiranja privukla je brojne... Elemental Mini: Zabavne, edukativne i bezbedne igrice za decu na srpskom jeziku i ćirilici

Aplikacija Elemental Mini, za igranje i učenje kroz rešavanje rebusa i odgonetanje šifara, za nešto više od mesec dana od lansiranja privukla je brojne korisnike među mališanima i njihovim roditeljima. Iza te aplikacije stoji novosadska kompanija Elemental Tech, čiji osnivač i direktor Lazar Milović za Biznis.rs priča kako su došli na ideju da digitalizuju sopstveno detinjstvo, a novim generacijama ponude moderam sadržaj na srpskom jeziku i ćirilici, koji je zabavan, kvalitetan i bezbedan.

„Brojne kompanije fokusiraju se na rešavanje globalnih, ‘tuđih’ problema da bi, kada postanu profitabilne, odlučile da doprinesu sopstvenoj zajednici. Mi smo odlučili da krenemo drugačijim putem – sa oba proizvoda na kojima radimo pokušavamo da rešimo problem lokala, da doprinesemo zajednici i ljudima u našem okruženju“, kaže nam Lazar Milović, koji iza sebe ima 12 godina iskustva u IT sektoru.

Još važnije za nastanak Elemental Mini aplikacije je činjenica da Lazar i supruga imaju dve devojčice, od pet i sedam godina.

„Želimo da ćerke uvedemo u svet tehnologije, ali na pravi način – da to bude kontrolisani sadržaj, koji će biti zabavan i edukativan, ali i da one uvide da telefoni nisu samo društvene mreže. Hoćemo našoj deci da omogućimo takav sadržaj, a njega nije bilo u Srbiji, a pogotovo ne na ćirilici“, kaže Lazar Milović.

Do ideje da današnjoj deci i njihovim roditeljima ponudi rešavanje rebusa putem aplikacije došao je prošle godine, kada su supruga i on zabavljali ćerke crtajući im zadatke na papiru, da bi im se u hotelu pridružila i druga deca.

Lazar Milović / Foto: Lična arhiva

„U Elemental Tech-u smo zatim zaključili da se to deci dopada, da je korisno i onda smo rekli – mora da se digitalizuje. Okupili smo ekipu i odlučili da prvo radimo rebuse, koji su nekada izlazili u novinama. Odlučili smo da na neki način ‘digitalizujemo’ naše detinjstvo i da ga u drugom obliku ponudimo novim generacijama“, kaže Milović za Biznis.rs.

Tako se „rodila“ aplikacija Elemental Mini, koja na srpskom i ćirilici, na zabavan i bezbedan sadržaj nudi učenje slova i pojmova, a cela kompanija se, umesto razvoja tuđih, okrenula razvoju sopstvenih proizvoda.

„U šumi kompanija koje se bave outsource-om ima posla, ali i puno konkurencije. Mislimo da je dobra ideja da pokušamo da izgradimo svoj proizvod, koji će nas pozicionirati na tržistu i izdvojiti od ostalih, a onda, kasnije, ako bude prilike, možemo nastaviti da se bavimo pružanjem servisa klijentima, kada vide kvalitet onoga što je isporučeno“, kaže Milović.

Rebusi i „Šifarko“ / Foto: Elemental Tech, Lična arhiva

Tim trenutno broji devet članova, početni kapital obezbedili su sami – „na žalost ili na sreću“, dodaje naš sagovornik, aludirajući na poslednjih godinu dana globalne ekonomske neizvesnosti praćene rastom cene novca, ali i potresima u IT industriji.

„Sada se polako povezujemo sa VC fondovima, apliciramo za grantove iz državnih programa kako bismo dobili finansijski vetar u leđa da bismo mogli dodatno da investiramo“, objašnjava Milović.

Ono što ga čini optimistom je reakcija korisnika na aplikaciju Elemental Mini.

„Potražnja za ovakvim sadržajem je neverovatna. Posle mesec i po dana od lansiranja imamo oko 8.000 korisnika, što je ogroman rast. Tome smo se više nadali nego što smo ga očekivali, ali nam to govori da tržište postoji i da je ljudima nedostajala takva ponuda“, kaže Milović.

Posle rebusa, aplikacija je postala bogatija za još jednu igricu – „Šifarka“, koji podseća na „Skočka“ iz „Slagalice“ ili Wordle.

Kada je reč o biznis modelu, igre sličnog sadržaja baziraju se na tome da korisnik plaća da ne bude zatrpan reklamama.

„Mi smo se odlučili za drugi princip – nećemo reklame, hoćemo da Elemental Mini bude sigurno mesto za decu, i zato nudimo opcije mesečne i godišnje pretplate, kao i kupovinu ‘novčića’ koji mogu da se zamene za dodatne rebuse“, kaže Milović. Za sada se, kako kaže, takav biznis model dobro pokazao, ali naglašava da će crtu podvući za oko godinu dana.

Kompanija Elemental Tech spada i u gaming i u EdTech – industriju obrazovnih tehnologija, gde je ova poslednja u centru pažnje u regionu pošto je Google preuzeo hrvatski Photomath.

„Osnivač Photomatha je sa sličnom idejom počeo da pravi svoj proizvod – trebalo je deci da se objašnjava matematika, pa je napravio rešenje za sopstveni ‘problem’. I tako su došli do 300 miliona korisnika, akvizirani su od strane Google, imaju tehnologiju koju prodaju dalje. Zato i nas vidim u svemu tome – počeli smo na sličan način, hteli smo da rešimo naš porodični, lokalni problem, da ponudimo kvalitetan sadržaj deci i zaista nas je ohrabrilo to što se desilo Photomathu“, naglašava Milović.

Štaviše, ideja Elemental Tech je da se pozicionira kao EdTech kompanija u Srbiji, koja radi na softveru za lakše i brže učenje, kao i za povezivanje roditelja i obrazovnih institucija.

Igrica „Šifarko“ / Foto: Elemental Tech, lična arhiva

„Upravo radimo na našem drugom proizvodu – Elemental Kids. On bi trebalo da omogući ustanovama koje se bave decom – vrtićima, školicama jezika i drugim – da na bolji način predstave svoj sadržaj roditeljima, a da opet roditeljima omogući da bolje povežu sa decom i kada nisu zajedno“, objašnjava Milović.

Ističe da će u naredna dva meseca fokus kompanije biti na tome da završe novi proizvod i da ga puste u korišćenje.

„Prve ustanove za koje verujemo da će biti naši korisnici su vrtići, školice jezika i sporta. To su dodatne aktivnosti koje deca pohađaju mimo škole i vrtića, i ideja je da roditelji dobiju sve informacije na jednom mestu, od toga da li je dete ručalo do toga koje lekcije su obrađene na času stranog jezika. Tako roditelji i vaspitači, umesto ‘servisnih’ informacija, mogu više vremena da se posvete suštinski važnim pitanjima za razvoj i odrastanje dece“, zaključio je Milović.

  • Emilija

    13.3.2023 #1 Author

    Sjajno.Svaka cast!

    Odgovori

  • GOCA BG

    13.3.2023 #2 Author

    Napokon nesto normalno za decu,bravo i svaka cast!Sigurna sam da ce odziv biti ogroman i kod roditelja i u vrticima…

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    14.3.2023 #3 Author

    Lepo i korisno. Svakako deci što duže omogućiti igru i učenje bez ekrana i tehnologija

    Odgovori

  • Anna

    14.3.2023 #4 Author

    Deca treba da budu tehnološki obrazovana. Ali je mnogo korisnije da deca budu napolju na svežem vazduhu sa svojim vršnjacima.

    Odgovori

  • Dunja5

    14.3.2023 #5 Author

    Super za ovo!

    Odgovori

  • TATJANA

    15.3.2023 #6 Author

    Za svaku pohvalu i za ideju i realizaciju

    Odgovori

  • N.N.

    15.3.2023 #7 Author

    Konacno nesto korisno za decu.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...