Jugoslovenska legenda i najdugovečnija internet prodavnica u Srbiji otišli u stečaj
IzdvajamoPoslovanjeSrbijaStečaj
7.1.2023 08:01 Autor: Milica Rilak 8
Jedna od legendarnih ex-yu reklama poručivala je „ši-ši-ši-ši-Šipons!“. Mnogi se i danas sećaju lepih manekenki koje to pevuše, ali ne i šta se uopšte reklamiralo. Radi se o kompaniji ShiponS AD, naslednici jednog od najvećih jugoslovenskih trgovačkih preduzeća – „Agrovojvodine“.
ShiponS je u oktobru prošle godine otišao u stečaj i tako postao jedna od 305 firmi u kojima je, prema podacima Agencije za licenciranje stečajnih upravnika, otvoren stečaj tokom 2022.
Na portalu Shipons AD još može da se pročita istorijat kompanije koja vuče korene iz 1958. godine, kada je osnovana „Agrovojvodina“. Iz njene radne organizacije „Metalelektro“, a potom društvenih preduzeća „Tehničke robe“ i „ShiponS“, nastao je današnji „ShiponS AD“, svojevremeno „vodeći veleprodajni distributer bele tehnike i malih kućnih aparata, sa maloprodajnim objektima u Novom Sadu, Beogradu i još sedam vojvođanskih gradova, čiji je godišnji promet dostizao 15 miliona evra“, stoji na njihovom sajtu.
Prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, „ShiponS AD“ je u blokadi proveo ukupno 3.748 dana ili duže od 10 godina, a stečaj je otvoren 18. oktobra 2022. godine.
Podaci Centralnog registra hartija od vrednosti pokazuju da „ShiponS AD“ ima ukupno 60 akcionara, od kojih je najveći Debbiworth Holding sa Kipra, sa 24,99 odsto kapitala.
Tako smo otkrili da „ši-ši-ši-ši-Šipons!“ reklamira distributera bele tehnike i malih kućnih aparata, što objašnjava prisustvo kasetofona i frižidera u spotu koji je emitovan osamdesetih i devedesetih godina.
Sa druge strane, u stečaj je tokom 2022. godine otišla i online prodavnica NonStopShop, osnovana 2010. godine. Na svom portalu ističe da je najdugovečnija online prodavnica u Srbiji i da je, dok je radila, kupcima nudila više od 25.000 proizvoda.
Podaci bonitetne kuće CompanyWall pokazuju da je preduzeće NonStopShop, registrovano za „trgovinu na malo posredstvom pošte ili interneta“, radilo sa gubitkom uoči izbijanja pandemije, pa je tako 2019. godinu završilo u minusu od 5,66 miliona dinara.
Pojava korona virusa pomogla je ovoj firmi, kao i industriji online prodaje širom sveta, da poboljša performanse. U 2020. godini ostvarili su profit od 3,47 miliona dinara, ali je potom u 2021. ponovo usledio pad u crveno, pa je neto gubitak bio nešto viši od milion dinara.
Pročitajte još:
Računi NonStopShop-a bili su 52 dana u blokadi tokom 2022. godine, da bi 11. oktobra bio otvoren stečaj.
Prošlu godinu nije preživelo ukupno 305 preduzeća, dok su trenutno aktivna 1.654 stečajna postupka, a u nekim kompanijama njihovo trajanje ulazi u 22. godinu. Prema podacima kojima raspolaže Agencija za licenciranje stečajnih upravnika, do 4. januara 2023. godine obustavlјena su 763 stečajna postupka, dok je zaključen 6.331 postupak.
Anna
8.1.2023 #1 AuthorTužno. Mnogo je to preduzeća za ovako malu zemlju.
Maria
8.1.2023 #2 AuthorTužno!
DANIJELA
8.1.2023 #3 AuthorTeski uslovi na trzistu rezultiraju takvom skoru. Tesko je voditi preduzece u ovakvim uslovima i opstati na trzistu.
Dragana
8.1.2023 #4 AuthorSve te velike firme su lepo radile ali su snamerom dovedene do zatvaranja, na zalost…
VERA
8.1.2023 #5 AuthorStara slava. Sve ima svoj vek pa nekada i dobre firme ako ih pogode izazovi na tržištu.
Ika
8.1.2023 #6 AuthorBilo im je vreme da idu u stecaj
Boba3
8.1.2023 #7 AuthorBolje stecaj i da se rese dugova nego dugogodisnja blokada
STRAHINJA
15.1.2023 #8 AuthorPreko 300 postupaka, bas iznenadjujuce mnogo