Zabrana tranzita robe koja je na listi sankcija EU

Kamioni se iz Rusije često vraćaju prazni zbog problema sa tranzitnim zemljama

AgrobiznisBiznisEUPoslovanjeSrbija

27.7.2022 17:22 Autor: Stanislav Stanišić 3

Kamioni se iz Rusije često vraćaju prazni zbog problema sa tranzitnim zemljama Kamioni se iz Rusije često vraćaju prazni zbog problema sa tranzitnim zemljama
„Trenutno na granici sa Poljskom imamo kamion sa zamrznutim borovnicama iz Belorusije kojem ne dozvoljavaju prolazak“, kažu za Biznis.rs iz Master transporta, kompanije specijalizovane... Kamioni se iz Rusije često vraćaju prazni zbog problema sa tranzitnim zemljama

„Trenutno na granici sa Poljskom imamo kamion sa zamrznutim borovnicama iz Belorusije kojem ne dozvoljavaju prolazak“, kažu za Biznis.rs iz Master transporta, kompanije specijalizovane za prevoz roba do Rusije i Belorusije.

Ovim se potvrđuje informacija na koju je ukazalo Udruženje za međunarodni transport da je počela primena zabrane tranzita vozilima koja prevoze teret za i iz Rusije, po preporukama Evropske unije (EU).

Podsetimo, zemlje članice EU počele su pre nešto manje od dve nedelje da zabranjuju tranzit vozilima koja prevoze robu iz Rusije ka Srbiji, kao i onima koja prevoze robu za Rusiju. Zabrana se odnosi na sve pošiljke sa tarifnim oznakama koje su uključene na listu sankcija EU prema Moskvi.

„Transport je izuzetno otežan jer dogovor sabotiraju svi koji se graniče. Problemi se javljaju u Poljskoj, Litvaniji, Letoniji, Estoniji. Najkritičnije bilo prvih 4-5 dana nakon 10. jula, kada je zbog nedovoljne informisanosti počelo vraćanje kamiona za Srbiju i istovaranje“, potvrđuju iz Master transporta.

Iz kompanije ističu da se strogo pridržavaju spiska robe koja je pod sankcijama, pa pre svakog polaska pažljivo proveravaju tu listu.

„Mi smo od starta poštovali preporuke koje je naznačilo naše Udruženje za međunarodni transport tako da ne tovarimo robu sa šifrom koja se nalazi na spisku sankcija“, objašnjavaju iz Master transporta.

Posebno ukazuju na to da situacija utiče da se, iz svih ovih razloga, kamioni njihove i drugih kompanija često iz Rusije vraćaju prazni.

U prvi mah prevoznici nisu verovali da vozila zaista neće biti puštana, a puno njih je i pod uticajem uveravanja uvoznika, odnosno izvoznika, pakovalo robu koja nije mogla da prođe do odredišta.

„Pritisci dolaze sa svih strana. Posebno je veliko interesovanje za pelet koji je i kod nas deficitaran, ali on je zaveden pod šifrom 44 i nemoguć je njegov transport na bilo koju stranu“, navode iz Master transporta.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...