Za tri dana u Dubaiju više od 110.000 posetilaca

Inovacije na Arab Healthu – vanzemaljska tehnologija za običnog čoveka

Hi-techInovacijeManifestacijeSvet

4.2.2024 14:55 Autor: Redakcija Biznis.rs 17

Inovacije na Arab Healthu – vanzemaljska tehnologija za običnog čoveka Inovacije na Arab Healthu – vanzemaljska tehnologija za običnog čoveka
Peper, Kruzer, Maks, Elf i Ejmi nisu imena učesnika najvećeg svetskog medicinskog sajma. To su imena robota koje možete iznajmiti za svoje različite potrebe.... Inovacije na Arab Healthu – vanzemaljska tehnologija za običnog čoveka

Peper, Kruzer, Maks, Elf i Ejmi nisu imena učesnika najvećeg svetskog medicinskog sajma. To su imena robota koje možete iznajmiti za svoje različite potrebe. Govore engleski i arapski jezik, brinu o vašem zdravlju, ali i plešu, poslužuju i slikaju selfije. I možete ih iznajmiti po ceni od 500 do 3.770 evra na dan.

Ako poželite kupiti nekog od robota, i to, na primer, onog koji brine o vašem zdravlju, biće vam potrebno oko 65.000 evra. A roboti su tek početak. 

U Dubai World Trade Centru – sedištu svih biznis dešavanja na Bliskom Istoku od 1979. godine, na 145.000 kvadratnih metara izložbenog prostora najsavremenija tehnološka umeća i dostignuća pokazalo je preko 3.500 izlagača. Ipak, za nas Evropljane sve te kompanije uglavnom su nepoznate, a većina tehnologija koje nude izgledaju kao pravo vanzemaljsko iskustvo.

Izložbene paviljone imali su Amerikanci, Kinezi, Japanci. Našu pažnju privukli su izlagači iz Saudijske Arabije i to iz NEOM-a. NEOM je futuristička vizija profitabilne, održive i inovativne ekonomije, koja u sebi sadrži 14 različitih sektora, i bave se energijom, tehnologijom, konstrukcijskim dizajnom, vodosnabdevanjem, zdravljem – na održiv način. Za sebe kažu da su sanjari koji svoje snove ostvaruju.

Najpoznatiji projekat globalno svakako je „The Line“, projekt izgradnje savremenog grada usred saudijske pustinje, tačnije na njenom severozapadu. Lokacija ovog inovativnog pametnog grada je u blizini kako peščanih plaža, tako i planina. Sam „The Line“ zamišljen je bez puteva, zagađenja vazduha, emisija CO2. Koristiće potpuno obnovljive izvore enregije, a na kraju bi u njemu moglo svoj dom naći do devet miliona stanovnika. Zdravstveni sektor im je među najbitnijim.

I upravo taj sektor NEOM-a našli smo i u Dubaiju. Iako su poznati po korišćenju tehnologija za koje ostatak sveta nikad nije ni čuo, Farhan Sadžad (Farhhan Sajjad), voditelj tima za inovacije rekao je za Biznis.rs da im je svaka razmena tehnoloških ideja – dragocena.

„Kada kažete NEOM, ljudi, pogotovo na Bliskom Istoku, očekuju već unapred spremna rešenja, inovativne tehnologije i to u punoj primeni. Jer zaista ih koristimo. Ali, kad gradite i stvarate od nule, kao što mi sada gradimo, na potpuno praznom prostoru, to svakako nije jednostavno kao što može izgledati. U Dubai smo došli da vidimo smer razmišljanja inovatora, nove ideje u tehnologiji, i što nas čeka kroz nekoliko godina, da ih već danas planiramo u naše zdravstvene koncepte koji su u izgradnji“, kaže Sadžad. 

Jedan od najvećih futurističkih štandova imao je i PureHealth, brend iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, koji je i najveći zdravstveni sistem u ovoj državi. Svojim inovativnim rešenjima pružaju podršku bolnicama, klinikama, ali i farmaciji i healthtechu. Zapošljavaju više od 24.000 ljudi. Na Arab Healthu su predstavili AI tehnologije.

I startape na Bliskom Istoku gledaju sasvim drugim očima od klasičnog evropskog poimanja. Dok se u Evropi startapi bore da obezbede barem oko 100.000 evra investicija, ovde se ovakvim firmama smatraju one koje već imaju milione.

Na Arab Healthu se ne gledaju iznosi, koji su potrebni startapu, nego se neguju inovativne ideje. I upravo zato je Innov8 deo takmičenja, gde se i promovišu nove tehnologije i startapi, bio pod pokroviteljstvom NEOM-a i PureHealtha, ali i jedan od najposećenijih paviljona na sajmu. 

U izložbenom delu moglo se videti zaista sve – od mobilne montažne bolnice do igle – sve na jednom mestu, pa ni ne čudi da je Arab Health preuzeo apsolutni primat u svetu i postao brend u promociji novih tehnologija u poslednjih nekoliko godina. U tri dana broj posetilaca premašio je 110.000.

Autor: Lejla Barić

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...