Neispunjena obećanja velikih kompanija

Raste upotreba nereciklirane plastike za ambalažu

EkologijaLifestyleSvet

2.11.2022 15:36 Autor: Vladimir Jokanović 5

Raste upotreba nereciklirane plastike za ambalažu Raste upotreba nereciklirane plastike za ambalažu
Neki od najvećih svetskih proizvođača robe široke potrošnje, uključujući kompanije PepsiCo, Mars, Nestle i Coca-Cola na putu su da propuste cilj održivosti plastične ambalaže... Raste upotreba nereciklirane plastike za ambalažu

Neki od najvećih svetskih proizvođača robe široke potrošnje, uključujući kompanije PepsiCo, Mars, Nestle i Coca-Cola na putu su da propuste cilj održivosti plastične ambalaže i smanjenje njene proizvodnje do 2025. godine, prema planovima i obećanjima.

Coca-Cola je povećala upotrebu novoproizvedene plastike za ambalažu za 3,5 odsto od 2019. godine, prema podacima Fondacije Ellen MacArthur i Programa UN za životnu sredinu. Istovremeno, Coca-Cola će biti sponzor klimatskog samita COP27 UN u Egiptu kasnije ovog meseca, prenosi Financial Times.

Prema izveštaju Fondacije Ellen MacArthur i UN, Coca-Cola, PepsiCo i Walmart su među najvećim „prestupnicima“ koji su povećali upotrebnu nereciklirane plastike u 2021. godini. Da bi dostigle cilj od 26 odsto reciklirane ambalaže do 2025. godine, kompanije bi sada morale da „eksponencijalno“ povećaju njenu upotrebu.

Članovi UN sastaće se ovog meseca u Urugvaju gde bi trebalo da započnu pregovore o prvom globalnom dogovoru o plastici, čiji je cilj obuzdavanje zagađenja otpadom koji guši mora i kontaminira hranu. Neke članice UN zalažu se za pravno obavezujuće ciljeve za povećanje sadržaja recikliranih materijala za ambalažu, prenosi Reuters.

Desetine velikih brendova poslednjih godina postavili su ciljeve da povećaju recikliranje plastike i smanje upotrebu ambalaže za jednokratnu upotrebu. Prema datom obećanju, trebalo bi da 100 odsto ambalaže do 2025. godine bude višekratno upotrebljeno ili reciklirano, ali taj cilj će „gotovo sigurno propustiti većina organizacija“, navedeno je u izveštaju.

Kompanija Nestle saopštila je da su pomenuti ciljevi ometeni nedostatkom državne infrastrukture za reciklažu na globalnom nivou, napominjući da je smanjila upotrebu sirove plastike za osam odsto od 2018. godine.

  • BIJUTI27

    2.11.2022 #1 Author

    Da bi se problematika plastičnog otpada u Srbiji počela rešavati, potrebno je, uz političku volju, promeniti institucionalni okvir koji će te pozitivne promene omogućiti. Promene koje će doneti korist ne samo za životnu sredinu već i za ljude koji su njen sastavni deo…

    Odgovori

  • GOCA BG

    2.11.2022 #2 Author

    Sto samo govori da je svim tim kompanijama bitna zarada a dogovor o reciklazi se zaboravio…

    Odgovori

  • SRDJAN

    6.11.2022 #3 Author

    Velikim kompanijama je cilj samo zarada a reciklaza neka je moze jos malo da saceka i tako u krug.

    Odgovori

  • Anna

    7.11.2022 #4 Author

    Ovim tempom ugušićemo ss u sopstvenom otpadu. Velike kompanije malo mare za ekologiju.

    Odgovori

  • Tina

    8.11.2022 #5 Author

    Velike kompanije su te ciji ce primer slediti I druge manje kompanije u ocuvanju zivotne sredine, na ovaj nacin

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...