Prisutnost na tržištu rada manja oko deset odsto u odnosu na muškarce

Žene preduzetnice podstiču razvoj preduzetničkog duha kod dece

InovacijePoslovanjePreduzetnikRegion

7.12.2023 18:22 Autor: Redakcija Biznis.rs 7

Žene preduzetnice podstiču razvoj preduzetničkog duha kod dece Žene preduzetnice podstiču razvoj preduzetničkog duha kod dece
Žene preduzetnice postaju inspiracija deci i podstiču razvoj njihovog preduzetničkog duha, pokazuje novi video kreiran u okviru kampanje Privredne komore (PKCG) Snaga je u... Žene preduzetnice podstiču razvoj preduzetničkog duha kod dece

Žene preduzetnice postaju inspiracija deci i podstiču razvoj njihovog preduzetničkog duha, pokazuje novi video kreiran u okviru kampanje Privredne komore (PKCG) Snaga je u svima nama.

“Deca iz svoje perspektive govore o aktivnostima njima bliskih žena koje su u biznisu. Jedan od ciljeva kampanje je podržati žene i motivisati mlade da se priključe preduzetničkom svetu”, navodi se u saopštenju, prenosi Mina.

Crna Gora je država u kojoj žene imaju veći stepen obrazovanja i manju šansu za zaposlenje.

Prema istraživanju Monstata za prošlu godinu, 70,9 odsto studenata koji su dobili zvanje mastera i 63 odsto onih koji su odbranili doktorsku tezu, su žene.

“Ipak, one imaju jednu trećinu manje šanse za zaposlenje od muškaraca. Prisutnost na tržištu rada je manja oko deset odsto u odnosu na muškarce, a čine 39,4 odsto nezaposlenih”, rekli su iz PKCG.

Šire posmatrano, vodeće uloge u firmama ima svega 14,3 odsto žena na celom Zapadnom Balkanu, a taj udeo pada na tri odsto u građevini, ili sedam odsto u špediciji.

Žene na poslu
Foto: Pexels.com

“Prvi put u istoriji, Crna Gora svedoči tome da su žene vlasnice uspešnih biznisa, da traže i dobijaju svoje mesto za stolom, što je veliki iskorak u odnosu na kraj prošlog veka kada je ženski biznis značio samo da je muškarac, čuvajući stalni posao, otvarao firmu na ime nezaposlene supruge, ili žene iz porodice”, poručili su iz PKCG.

Iako je ostvaren ozbiljan pomak, problem sa kojim se društvo suočavalo pre više od 20 godina i danas je prisutan.

U odnosu na 2015. godinu, vidljiva je veća prisutnost žena u vlasničkim strukturama za 65 odsto, dok procenat preduzetnica ostaje nepromenjen. Kako bi bio očekivan proporcionalan rast žena preduzetnica i vlasnica, može se pretpostaviti da su one često samo ime na papiru.

Na pitanje u videu čime se njegova majka bavi, šestogodišnji Ognjen je odgovorio da „ona ima posao koji je sama napravila“.

“Svako četvrto preduzeće u Crnoj Gori je ‘ona sama napravila’, što čini da kaskamo za Evropskom unijom (EU), gde rezultati pokazuju da je svako treće preduzeće žensko. Od 2011. do 2020. godine, status preduzetnice je dobilo skoro 3.000 žena, dok je oko 7.500 žena u istom periodu osnovalo firmu”, precizirali su iz PKCG.

Neiskorišćeni potencijal u ženama prepoznat je i od vlade, koja je usvojila strateške dokumente i nove politike u cilju ohrabrivanja da postanu preduzetnice.

Ove mere su podstaknute direktivom EU, koja nalaže da do kraja 2026. godine udeo žena u vodećim strukturama poraste minimalno 40 odsto, a na direktorskim pozicijama u akcionarskim društvima 33 odsto.

“Podržati ženu znači podržati društvo, a deca su najbolji pokazatelj kuda se kao društvo krećemo i koliko su generacijski usvojene uloge prihvaćene od mladih naraštaja. Podržati ženu u biznisu je stoga prekretnica, primer i veliki pomak, ne samo za ženu, već i za dete, porodicu, društvo”, zaključili su iz PKCG.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...