Uprkos otpuštanju radnika u proizvodnji "airbagova"

Globalno tržište vazdušnih jastuka vredeće 2030. godine 47 milijardi dolara

AutomobiliEUFirme u fokusuIzdvajamoPoslovanjeSvet

15.6.2023 08:01 Autor: Miljan Paunović 6

Globalno tržište vazdušnih jastuka vredeće 2030. godine 47 milijardi dolara Globalno tržište vazdušnih jastuka vredeće 2030. godine 47 milijardi dolara
Vazdušni jastuci u automobilu u mnogim slučajevima mogu da sačuvaju vozača i putnike od smrtnog ishoda prilikom saobraćajnih nesreća. Industrija proizvođača ove opreme prilagođava... Globalno tržište vazdušnih jastuka vredeće 2030. godine 47 milijardi dolara

Vazdušni jastuci u automobilu u mnogim slučajevima mogu da sačuvaju vozača i putnike od smrtnog ishoda prilikom saobraćajnih nesreća. Industrija proizvođača ove opreme prilagođava se novonastaloj situaciji na svetskom tržištu i, uprkos najavi nepopularnih mera najvećeg proizvođača „airbagova“, predviđanja za naredne godine u ovom sektoru nisu pesimistična.

Naime, najveći svetski proizvođač vazdušnih jastuka i sigurnosnih pojaseva Autoliv najavio je otpuštanje 8.000 radnika i na taj način se pridružio kompanijama koje zbog visoke inflacije uvode mere štednje.

Kako piše Reuters, švedski proizvođač koji među svojim kupcima ima mnoge vodeće svetske auto-kompanije otpustiće 6.000 stalno zaposlenih i 2.000 saradnika. To će dovesti do smanjenja od oko 11 odsto poslova u Autolivu, a u ovaj rez je uključeno i zatvaranje nekoliko lokacija u Evropi koje će biti realizovano i u potpunosti sprovedeno do 2025. godine, navodi se u saopštenju.

Izvršni direktor Autoliva Mikael Brat (Mikael Bratt) izjavio je da kompanija namerava da pojednostavi i konsoliduje način rada u svim oblastima.

„Kompanija nastavlja da pregovara sa svojim klijentima kako bi osigurala cene koje su odraz visoke inflacije. To je za nas trenutno najveći izazov, da nađemo rešenje sa kupcima u Evropi“, istakao je Brat.

Iz Autoliva su dodali da su troškovi u januaru bili najgori u protekle tri decenije i da se još uvek nisu stabilizovali, odnosno pali na niži nivo.

Švedski proizvođač vazdušnih jastuka i pojaseva nije jedini koji je najavio otpuštanja zaposlenih. I Volvo Cars je saopštio da će ugasiti 1.300 radnih mesta, dok je proizvođač električnih automobila Polestar saopštio da ostaje bez 10 odsto svoje radne snage.

Saobraćajni udes
Foto: Pixabay.com

S druge strane, prema poslednjoj analizi Expert Market Research-a (EMR), očekuje se da će globalno tržište vazdušnih jastuka za automobile godišnje rasti po 4,8 odsto u periodu 2023-2028.

Kako se navodi u analizi EMR-a, potreba za ovim bezbednosnim elementom unutar vozila biće veća zbog neopreznije vožnje učesnika u saobraćaju, i samim tim povećane potražnje.

„Očekuje se da će tržište vazdušnih jastuka za automobile biti vođeno povećanim regulatornim standardima za bezbednost vozila, kao i globalnim povećanjem svesti o bezbednosti u automobilima. Na razvoj tržišta takođe u velikoj meri utiču strogi propisi različitih vlada koji zahtevaju od proizvođača automobila da ugrade vazdušne jastuke u svako vozilo kako bi smanjili broj smrtnih slučajeva. Na primer, da bi novi putnički automobili bili bezbedniji indijska vlada je postavila dvostruke vazdušne jastuke kao uslov od 1. aprila 2021. godine“, objašnjava EMR.

Tehnologija naduvavanja vazdušnih jastuka menja se u skladu sa novim trendovima. Tako veći broj ovih proizvoda dolazi i zbog potrebe da se ugrađuju kao zaštita od bočnih udara, što ranije nije bio čest slučaj.

Globalno tržište vazdušnih jastuka procenjeno je na 27,6 milijardi dolara u 2020. godini, a predviđa se da će dostići 47 milijardi dolara do 2030. godine, objavio je Allied Market Research.

„Očekuje se da će faktori kao što su sve veći razvoj svesti potrošača o bezbednosnim karakteristikama vozila, rast u automobilskom sektoru i konkurencija među proizvođačima originalne opreme pokrenuti rast tržišta vazdušnih jastuka“, ističe AMR i dodaje da uvođenje vazdušnih jastuka u dvotočkaše i niski troškovi proizvodnje u zemljama u razvoju pružaju unosne prilike za rast na ovom tržištu.

Kako funkcioniše vazdušni jastuk?

„Kada senzori detektuju potencijalnu opasnost i procene da sigurnosni pojas nije dovoljan, vazdušni jastuk se mora ekstremno brzo naduvati (i izduvati) radi što bolje amortizacije udarca. Ekstremno brzo praktično znači u svega 20 do 30 milisekundi. Ova velika brzina naduvavanja postiže se hemijskom reakcijom kojom se oslobađa azot, odnosno eksplozijom. Iz tog razloga su nekada moguće manje ogrebotine, masnice i opekotine na licu i rukama“, piše Total Energies Srbija.

Kada je u pitanju rok trajanja vazdušnog jastuka, on bi trebalo da bude funkcionalan koliko i samo vozilo.

„Kod starijih automobila proizvedenih pre 2000. godine proizvođači nisu bili sigurni da li će vazdušni jastuci izdržati test vremena jer je tehnologija bila relativno nova, pa su isporučivali vozila sa preporukom za zamenu nakon 10 do 15 godina. Svakako, trebalo bi obratiti pažnju na svetla upozorenja“, ističu iz Total Energiesa Srbija.

  • SENSEI

    16.6.2023 #1 Author

    Pa da i bezbednost u saobraćaju bude duplo isplativa

    Odgovori

  • MARA

    16.6.2023 #2 Author

    Jako je to tržiste

    Odgovori

  • SUZI

    16.6.2023 #3 Author

    Bezbednost na prvom mestu.

    Odgovori

  • Vale

    17.6.2023 #5 Author

    Postovanje zakona tokom voznje, pre svega

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...