DRUGA FAZA KONCESIJE ZA AERODROME U CG DO KRAJA GODINE Ulaganje od najmanje 200 miliona evra obaveza je zakupaca

BiznisInfrastrukturaRegionVesti

29.8.2020 12:48 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

DRUGA FAZA KONCESIJE ZA AERODROME U CG DO KRAJA GODINE Ulaganje od najmanje 200 miliona evra obaveza je zakupaca DRUGA FAZA KONCESIJE ZA AERODROME U CG DO KRAJA GODINE Ulaganje od najmanje 200 miliona evra obaveza je zakupaca
Davanja u zakup crnogorskih aerodoroma privremeno je zaustavljen zbog krize izazvane korona virusom. Uprkos tome, kompanija Corporation America Airports iz Luksemburga, koja je prošla... DRUGA FAZA KONCESIJE ZA AERODROME U CG DO KRAJA GODINE Ulaganje od najmanje 200 miliona evra obaveza je zakupaca

Davanja u zakup crnogorskih aerodoroma privremeno je zaustavljen zbog krize izazvane korona virusom. Uprkos tome, kompanija Corporation America Airports iz Luksemburga, koja je prošla prvi krug tendera za aerodrome u Podgorici i Tivtu, ne razmišlja o odustajanju od crnogorskih aerodroma.

“Corporacion America Airports i dalje je veoma zainteresovan za proces tendera. Čekamo da se pandemija zaustavi, ali ono najvažnije, čekamo da crnogorske vlasti odluče da krenu dalje u proces izdavanja aerodroma. Kad ta odluka bude doneta, Corporation America Airports će biti tu za nastavak posla”, rekao je Eugenio Perice, direktor biznis sektora ove kompanije.

Druga faza postupka koncesije za crnogorske aerodrome trebalo bi da bude raspisana do kraja godine. U trci su i francusko-turski konzorcijum (ADP-TAV), kao i renomirane kompanije Incheon International Airport Corporation iz Južne Koreje i Corporation America Airports iz Luksemburga, koje bi trebalo da dostave konačne ponude.

Foto: Pixabay.com

Inače, kompanija Corporacion America Airports deseti je najveći operater aerodroma u privatnom sektoru na svetu. Upravljaju aerodromima u Južnoj Americi, dok su u Evropi prisutni u Firenci, Pizi i Jerevanu.

Od zakupa se ne odustaje, a proces će biti ubrzan, kako bi što pre bio poznat ponuđač koji će dobiti oba crnogorska aerodroma na gazdovanje u narednih 30 godina, saopštila je Vlada CG. Glavni uslovi su jednokratna naknada, ne manja od 100 miliona evra i deset odsto bruto godišnjeg profita.

Rekonstrukcija u tri faze

Koncesija se daje na 30 godina, a u tom periodu ulaganja u aerodrome ne smeju biti manja od 200 miliona evra. Zakup je podeljen u tri faze, a tokom prve tri godine budući zakupac će morati da uloži minimum 80 miliona u infrastrukturu aerodroma.

Prvom fazom rekonstrukcije aerodroma u Golubovcima predviđeno je dodatno proširenje/ izgradnja putničkog terminala za 12.500 metara kvadratnih i proširenje dela pristanišne platforme na ukupno osam pozicija; izgradnja remena poletno-sletne staze, kao i dvostruko proširenje postojećeg parking prostora.

Druga faza podrazumeva dodatno proširenje dela pristanišne platforme na minimum 11 pozicija; zatim proširenje platforme za generalnu avijaciju, kao i proširenje i izgradnja remena rulnih staza u skladu sa važećom planskom dokumentacijom.

Treća faza obuhvata investicije proširenja putničkog terminala za dodatnih 12.500 m2 prema zapadu, izgradnju komercijalnih sadržaja manipulacija teretom, logistika, generalna predstavništva, industrija visoke tehnologije, hotel, kongresni centar…

Vodni terminal u Tivtu

Na tivatskom aerodromu je predviđen veći obim rekonstukcije. U koncesionom aktu je naznačeno da je u prvoj fazi na aerodromu Tivat predviđena izgradnja vodnog terminala (Tivat SkyPier) za javni prevoz putnika morskim putem, uključujući i pristupne saobraćajnice, kao i izgradnja Marine Air Terminala (MAT) u neposrednoj blizini vodnog terminala za prijem putnika, koji za dolazak na aerodrom koriste prevoz morskim putem.

Foto: Printscreen youtube

Neophodno je i da se izvrši reparacija postojeće poletnosletne staze, zatim produženje postojeće i izmeštanje puta za Ostrvo cvijeća i njegova izgradnja na novoj, planom predviđenoj lokaciji u zahvatu DSL, u rangu gradske saobraćajnice sa zaštitnim ekranima prema polatno-sletnoj stazi. Predviđeni su sledeći objekti: Postojeći terminal; Kontrolni toranj; Upravna zgrada; Izlazna kapija; Kargo / TS; Vatrogasna stanica; Hangar; Planirani terminal; Catering; Marine Air Terminal MAT; Vodni terminal; Meterološka stanica.

Koncesija ne uključuje kontrolu letenja, za koju će ostati odgovoran SMATSA, kao ni carinsku i pasošku kontrolu, koje će i dalje biti u nadležnosti Uprave carina, Ministarstva finansija, Uprave policije i Ministarstva unutrašnjih poslova.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...