Hrvatska kompanija Orbico beleži ogroman rast
BiznisBolji posaoEURegionVesti
4.11.2021 08:26 Autor: Redakcija Biznis.rs
Nakon što je tokom prve dve godine pandemije njena vrednost porasla za 120 miliona evra, kompanija Orbico, najveći evropski distributer robe široke potrošnje, koji broji preko osam hiljada zaposlenih, sledeće nedelje otvara novi logistički centar pored Sofije u Bugarskoj.
U svih 20 zemalja gde Orbico posluje sprovedena je integracija delova kompanije, tako da poslovanje vode preko 20 kompanija po principu jedna firma u svakoj državi, umesto 47 koliko ih je bilo pre pandemije.
Iako se u pandemiji menja struktura prodaje sa sve većim udelom e-commerca koji se u Orbicu sada kreće na oko 10 odsto, trgovina ukupno gledajući ne posustaje. Rastući trend potražnje za svim vrstama roba dočekuju sa transformisanim poslovanjem kroz procese digitalizacije i robotizacije, piše portal Poslovni.hr.
Tokom proteklih pet-šest godina Orbico je praktično udvostručio prihode te su danas, ističe Roglić, druga po veličini hrvatska kompanija (posle Fortenove).
Prvu pandemijsku godinu završili su sa oko dve i po milijarde evra, s time da se trend rasta koji se inače kreće od pet do 10 odsto godišnje nastavlja. Planom poslovanja u ovoj godini nivo ukupnih prihoda zacrtana je na rekordnih oko tri milijarde evra, a Roglić kaže kako dosadašnje ostvarenje potvrđuje da će Orbico Grupa zacrtano ispuniti.
„Najviše rastemo na tržištu Rumunije gde prihod iznosi oko 750 miliona evra, te Poljske, Mađarske, Bugarske i Hrvatske. No, recept uspeha Orbica na svim tržištima je isti – to je odmicanje od politike i posvećenost čistom biznisu uz orijentisanost na zadovoljstvo zaposlenih“, rekao je Roglić.
Pročitajte još:
Planovi za dalje širenje na nova tržišta uključuju Azerbajdžan. Sledeći cilj je jačanje udela online prodaje koja tokom pandemije cveta, pa Roglić najavljuje kupovinu velike distributerske firme koja ima snažne aktivnosti na online platformama.
U Poljskoj je ove godine već otvoren novi logistički centar od 23.000 metara kvadratnih, koji je isto automatizovan i robotizovan, i to za kompletan asortiman što uključuje i potrebe online prodaje.
„U novim projektima težište je na saradnji s developerima koji grade nove logističke kapacitete, dok kroz najam plaćamo investiciju te protekom ugovorenog najma možemo isti produžiti ili preuzeti centar“, zaključio je Roglić.