Ponuđena gotovo desetostruko viša kamata od prosečne u SAD

Štednja sa Apple: Račun koji je stigao u pravo vreme

BankeBerzaPoslovanjeSvet

3.5.2023 14:52 Autor: Milica Rilak 0

Štednja sa Apple: Račun koji je stigao u pravo vreme Štednja sa Apple: Račun koji je stigao u pravo vreme
Čuveni magazin Forbes saznao je da je na digitalne štedne račune kompanije Apple za samo četiri dana od njihovog lansiranja „leglo“ gotovo milijardu dolara... Štednja sa Apple: Račun koji je stigao u pravo vreme

Čuveni magazin Forbes saznao je da je na digitalne štedne račune kompanije Apple za samo četiri dana od njihovog lansiranja „leglo“ gotovo milijardu dolara depozita. Ta informacija objavljena je pošto je tokom prvomajskih praznika još jedna američka banka srednje veličine – First Republic Bank – otišla u prošlost, jer su štediše u prvom kvartalu ove godine povukle 102 milijarde dolara sa računa.

Da li je Apple-ov štedni račun, u kolaboraciji sa jednom od najvećih banaka na svetu Goldman Sachs, ukazuje na promene na tržištu štednje u SAD?

Godišnja kamata od 4,15 odsto (koja može biti izmenjena u svakom trenutku, piše sitnijim slovima u saopštenju Apple-a), limit od 250.000 dolara koliko može biti deponovano na taj račun i nema uplata u gotovini – to je u najkraćem ponuda sa kojom su Apple i Goldman Sachs izašli pred korisnike Apple Card kreditnih kartica u SAD.

Njihov odgovor je, prema pisanju Forbsa, bio impresivan – na nove štedne račune slilo se 400 miliona dolara već istog dana pošto je usluga lansirana.

Profesor Beogradske bankarske akademije Mališa Đukić primećuje u izjavi za Biznis.rs da se radi o formiranju osiguranih depozita sa natprosečnom kamatom. I zaista – tokom proleća, kada su propadale Silicon Valley Bank i Signature, čak i najšira javnost zapamtila je da je štednja na računima u SAD osigurana do iznosa od 250.000 dolara, ukoliko je banka osigurana kod Federalne korporacije za osiguranje depozita.

Mališa Đukić / Foto: Petar Petrović

Đukić smatra da tehnološki gigant svakako ima koristi od ulaska na tržište depozita, pošto korišćenje te usluge podrazumeva vezivanje za telefone i kartice samo jedne kompanije.

„Formiranje štednje preko telefona je brzo i jednostavno i može doneti značajnu kamatu. Sa druge strane, ovakve usluge mogu dovesti do prekomerne potrošnje, jer su brojne studije pokazale da ljudi troše više onda kada plaćaju karticama, a posebno kreditnim karticama“, ocenio je Đukić za naš portal.

Kada je reč o „velikoj selidbi depozita“ u američkim bankama, First Republic Bank poslednja je žrtva trenda koji se zahuktao tokom marta ove godine, a koji je podrazumevao masovno povlačenje štednih uloga u potrazi za sigurnijom lukom. Ispostavilo se da su te „sigurne luke“ mahom najveće banke u SAD, pa su tako JP Morgan Chase, Wells Fargo i Citibank objavili neočekivano dobre rezultate u prvom kvartalu ove godine.

Ostalo je, međutim, otvoreno pitanje da li će i kako iz nezavidne situacije isplivati američke banke manje i srednje veličine.

Foto: Powered by Pexels

„Imajući u vidu poremećaje na američkom bankarskom tržištu, vrlo je verovatno da će Apple i Goldman Sachs sa ovakvom ponudom jednostavnog otvaranja štednih računa sa visokom kamatom i garantovanom isplatom privući značajan broj novih klijenata i štediša uz zadržavanje postojećih korisnika Apple telefona“, očekuje Đukić.

Kamata od 4,15 odsto godišnje značajno je viša od prosečnih 0,39 odsto godišnje, koliko trenutno iznosi prema podacima Federalne korporacije za osiguranje depozita (FDIC) – ali nije najviša na tržištu.

Brojne manje, digitalne banke nude i više od pet odsto godišnje štedišama, ali čini se da je pravi cilj Apple-a značajnije osvajanje klijentele velikih tradicionalnih banaka.

Pomenuti Wells Fargo, prema podacima portala Bankrate, trenutno štedišama nudi godišnju kamatu od samo 0,01 odsto, koliko iznosi i ponuda Bank of America. Štaviše, kamata na Apple digitalnom štednom računu veća je i od one koju njihov partner Goldman Sachs nudi preko brenda Marcus, a koja iznosi 3,9 odsto godišnje.

U intervjuu za CNBC, prvi čovek Goldman Sachsa Dejvid Solomon istakao je da se ne plaši da će kolaboracija sa kompanijom Apple negativno uticati na njihovu ponudu Marcus štednih računa, a kao razlog naveo je da „nema mnogo preklapanja“ između klijenata koji poseduju Apple Card kreditnu karticu i onih koji štede preko njihovog brenda.

„Zajednička ponuda sa Apple za nas je pokušaj da otvorimo još jedan kanal za priliv depozita. Uvek je dobro za nas da širimo našu bazu za prikupljanje depozita“, zaključio je Solomon.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...