Rafael Ljopis: Trenutno ne postoji osećaj krize u Španiji
25.2.2024 12:29 Autor: Miljan Paunović 20
Na ovogodišnjoj PRO PR konferenciji koja će biti održana u Beogradu od 14. do 17. marta, jedan od učesnika biće i Rafael Ljopis (Rafael Llopis), direktor odeljenja za marketing u kompaniji Revestech iz Španije, sa kojim smo razgovarali o brendovima, malim i srednjim preduzećima, potrošačima, veštačkoj inteligenciji….
Ljopis za Biznis.rs kaže da je najveća promena u poslednjih 30 godina ta što potrošač ima sve više mogućnosti da komentariše da li mu se nešto dopada ili ne.
„U tom smislu, društveni mediji su brendovima dali priliku da se povežu sa interesima potrošača i obrnuto, potrošači slobodno izražavaju šta misle o brendovima. Pritom, brendovi su sve više odgovorniji, i kroz izloženost medijima, kao i porukama koje prenose“, objašnjava naš sagovornik.
Nakon 30 godina rada u medijima, Ljopis je promenio posao, i upustio se u novi izazov, jedan poziv je promenio sve.
„Poziv mog prijatelja Miguela, vlasnika Revestech-a, bio je ono što me je podstaklo da napravim promenu. Kompanija je beležila veliki rast i morala je da se prilagodi novoj organizacionoj strukturi i tržišnim scenarijima. Duboko verujem u promene, jer one daju energiju i motivaciju da učite sve što je bitno iz novih biznisa i industrija. Ta promena deluje kao da počinjete ponovo sve iz početka, od nule, kao kada ste imali 25 godina… iluzija je ista, ali je više iskustva i energije.
S obzirom da su njegova oblast delovanja mala i srednja preduzeća, pitali smo ga da li se slaže sa tim da su ona kičma države i kakva je situacija u Španiji na tom polju, kako funkcionišu u okolnostima ekonomskih turbulencija.
„Apsolutno se slažem sa ovom izjavom. Statistike pokazuju da MSP predstavljaju 61 odsto vrednosti španske privrede. Ovaj procenat se sastoji od doprinosa od 37 procenata malih i srednjih preduzeća u Španiji i preostalih 24 odsto od mikro preduzeća. Trenutno ne postoji osećaj krize u Španiji. Mala i srednja preduzeća su i dalje veoma jaka u pogledu proizvodnje, izvoza i inovacija“.
Kada su u pitanju brendovi, Ljopis kaže da se najrelevantniji saveti odnose na humanizaciju brenda i duboko poznavanje uvida potrošača.
„Brendovi moraju biti pošteni, transparentni i odgovorni. Ponekad zaboravljamo da brendove razvijaju kompanije i da ih čine ljudi. To je ključ duše brendova“, objašnjava naš sagovornik, a više o tome govoriće na PRO PR-u u Beogradu.
S obzirom na sve veću ulogu AI u poslovanju, Ljopis smatra da je ona sredstvo znanja među mnogim drugim, ali „ideja“ je srce.
Pročitajte još:
„Veštačka inteligencija može biti divan saputnik na putovanju ako se koristi racionalno i razborito. Tehnološki napredak je oduvek postojao i, kada se dobro koristi, bio je od velike pomoći. Kao da se više ne sećamo rođenja interneta 1969. godine, ja sam tada imao četiri godine…“, kaže Rafael Ljopis.
ZVONČICA
25.2.2024 #1 AuthorBravo za Spaniju,prelepa zemlja
BLIZANAC
25.2.2024 #2 AuthorSvuda se oseća kriza samo kod njih ne
REA
25.2.2024 #3 AuthorDa li se spanci slazu sa ovom izjavom…
PIKSI
25.2.2024 #4 AuthorVidecemo
Mike
25.2.2024 #5 AuthorSvakog koga poznajem iz Srb da je bio u Španiji kaže da su cene niže, hrana posebno, stanovi takođe, da su ljudi uglavnom nasmejani ..
MAXMAD
25.2.2024 #6 AuthorLaganini.
ELLA
25.2.2024 #7 AuthorSarena laza. Spanija I’ma ogromnu inflaciju
LAV
25.2.2024 #8 AuthorPa da, za Spaniju nema zime.
ZELJKA
25.2.2024 #9 AuthorSuper vesti!
SUNCICA
25.2.2024 #10 Authorbolje im je nego nama
Boba321
25.2.2024 #11 Authorblago njima
LEA
25.2.2024 #12 AuthorBravo
Faith
25.2.2024 #13 Authorimaju dobar standard
LEA
25.2.2024 #14 AuthorSvaka cast
SHALIMAR
25.2.2024 #15 AuthorLepo je čuti ovakvu izjavu,koliko je tačna to ne znam..
CIGI
25.2.2024 #16 AuthorZavisi iz kog ugla a I ko gleda.
HANA
25.2.2024 #17 AuthorSvaka čast!
DOBRILA
26.2.2024 #18 AuthorAko je uopste tako, super
PAVLE-2005
26.2.2024 #19 AuthorPravo stanje znaju obični građani a ne ovi nalickani
BIJUTI27
3.3.2024 #20 AuthorDobra poslovna politika