globalna studija „Back to Business” kompanije visa

Bezgotovinsko poslovanje malih i srednjih preduzeća biće sve češće u naredne dve godine

PoslovanjePreduzetnik

1.11.2023 13:42 Autor: Redakcija Biznis.rs 3

Bezgotovinsko poslovanje malih i srednjih preduzeća biće sve češće u naredne dve godine Bezgotovinsko poslovanje malih i srednjih preduzeća biće sve češće u naredne dve godine
U naredne dve godine, polovina (51 odsto) malih i srednjih preduzeća predviđa da će se njihovo poslovanje prebaciti na bezgotovinsko, dok četiri od deset... Bezgotovinsko poslovanje malih i srednjih preduzeća biće sve češće u naredne dve godine

U naredne dve godine, polovina (51 odsto) malih i srednjih preduzeća predviđa da će se njihovo poslovanje prebaciti na bezgotovinsko, dok četiri od deset kupaca smatra da će takođe preći na ovakav način plaćanja, pokazala je globalna studija „Back to Business”, koju kompanija Visa sprovodi već sedmu godinu zaredom.

U rastućoj globalnoj ekonomiji, digitalna plaćanja postala su ključni pokretač biznisa, te tako više od trećine malih i srednjih preduzeća (35 odsto) smatra da je prihvatanje novih oblika plaćanja prilika da ove godine privuku nove kupce, navodi se u saopštenju.

Pored zadovoljenja potreba potrošača, trgovcima ovaj vid plaćanja nudi mogućnost unapređenja konkurentnosti svojih usluga i proizvoda. S druge strane, za potrošače plaćanje karticom, mobilnim novčanikom ili satom znači sigurnu, jednostavnu i brzu trgovinu.

Podaci „Back to Business“ studije potvrđuju značajno interesovanje preduzeća baš za takve načine kupovine u budućnosti.

Od ponuđenih opcija, ispitanici tvrde da će se u narednom periodu prvenstveno okretati mobilnim aplikacijama (55 odsto), a potom i digitalnim novčanicima (50 odsto) i beskontaktnim karticama (36 odsto), pokazuje istraživanje.

Visa „Back to Business“ istraživanje osvrnulo se i na to koja je ključna delatnost koju potrošači obavljaju digitalnim putem i odgovor je – kupovina. Osam od deset kupaca danas (82 odsto) svaku drugu nabavku plaća beskontaktno (58 odsto), dok više od polovine njih (55 odsto) izražava stav da će koristiti ovaj način plaćanja u narednoj godini. U analizi faktora koji su 59 odsto potrošača odvratili od kupovine i uslovili da napuste prodavnicu ističe se nemogućnost digitalnog plaćanja kao jedan od faktora.

“U kompaniji Visa kontinuirano pratimo oporavak malih i srednjih preduzeća u postpandemijskim okolnostima, a ono što primećujemo iz poslednjih diskusija je njihova tranzicija iz režima preživljavanja u režim rasta, koja se odvija upravo zahvaljujući digitalnim plaćanjima. Ona im donose efikasnost u poslovanju, otvaranje ka novim ciljnim grupama i preduslov za prosperitet u današnjem sve digitalnijem svetu”, izjavila je Dženi Mundi, globalni direktor za prodaju u kompaniji Visa.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...