Tržište se seli u online svet

Globalni brend odeće otvara prvu virtuelnu prodavnicu u Metaverzumu

BiznisHi-techSvetU fokusu

4.1.2022 12:57 Autor: Stefan Petrović 1

Globalni brend odeće otvara prvu virtuelnu prodavnicu u Metaverzumu Globalni brend odeće otvara prvu virtuelnu prodavnicu u Metaverzumu
Svetski brend odeće H&M (Hennes & Mauritz) najavio je u ponedeljak da će otvoriti virtuelnu prodavnicu u Metaverzumu preko koje će kupci moći da... Globalni brend odeće otvara prvu virtuelnu prodavnicu u Metaverzumu

Svetski brend odeće H&M (Hennes & Mauritz) najavio je u ponedeljak da će otvoriti virtuelnu prodavnicu u Metaverzumu preko koje će kupci moći da pogledaju ponudu garderobe u 3D formatu i istu kupe bez odlaska u prodavnicu. Ovo je, istovremeno, prva maloprodaja odeće koja će biti pokrenuta u Metaverzumu.

Komentarišući ovu vest, osnivač Itsblokchaina Hiteš Malvija (Hitesh Malviya) rekao je da je otvaranje prve prodavnice odeće u Meta prostoru samo početak velikog talasa koji će uključiti hiljade brendova koji će se pridružiti marketinškoj jurnjavi u bliskoj budućnosti.

„Virtuelna roba je doživela izuzetan rast prošle godine, a kompanije koje se bave prodajom odeće neće propustiti da učestvuju u dodatnim prilikama za stvaranje prihoda“, rekao je on.

Takođe, analitičari ocenjuju da će glavna prednost ove prodavnice biti to što je dostupna 24 sata dnevno bez prestanka, što će dobro odraziti i na njene prihode i kapital.

Podsetimo, temu Metaverzuma uveo je na velika vrata prošle godine osnivač Facebooka Mark Zakerberg kada je najavio da će kompanija na čijem je čelu, pored razvoja društvenih mreža, raditi i na uvođenju metaverzuma Horizon, a koji je ništa drugo do nadogradnja već postojećih društvenih mreža kojom se seže do višeg nivoa virtuelne stvarnosti.

Kako je u nedavnom razgovoru za Biznis.rs rekao Vladimir Radunović iz DiploFoundation, ranije smo komunicirali SMS porukama, pa su nam one bile eksterni svet van fizičke realnosti, onda su došle društvene mreže koje su ovaj proces učinile još virtuelnijim, a vrhunac tog procesa bio bi metaverzum koji podrazumeva da se iz realnog sveta izmestimo ne samo vizuelno, već i drugim čulima.

Primenjeno na prodavnicu garderobe, ovo znači da potrošači mogu da „probaju“ garderobu bez da je zaista fizički obuku, odnosno da o kupovini odlučuju na osnovu projekcije na ekranu. Online kupovina se trenutno vrši tako što potrošači, kako je rekao Radunović, gledaju fotografije i video zapise koji prikazuju predmete koji se prodaju, dok će virtuelna stvarnost koju nudi metaverzum stvoriti jedan drugačiji pristup.

Foto: Pixabay.com

Tamo ćete moći da reklamirate kroz interakciju koja stvara utisak da ste uživo pored predmeta koji se reklamira. Dakle, ako vi prodajete neko medicinsko pomagalo, vi ćete pred mojim očima da ga napravite, a onda ćete mi pokazati kako to funkcioniše u praksi kada ga koristite na pacijentu, dok ja sve vreme to posmatram„, rekao je on.

Ipak, da li je tu kraj prednostima koje nosi metaverzum, i da li ima loših strana? Radunović je rekao da on svakako ima prednosti koje su vidljive u pandemijskoj situaciji kada zbog restriktivnih mera mnogi ljudi nisu u stanju da fizički „završe posao“, ali je upozorio da je to novi svet koji ne postoji – ovde i sada. Upravo je to razlog zbog kojeg ga kritikuje, nazivajući ga čak i Matriksom.

„Dakle, ja namerno navodim primer Matriksa jer to funkcionalno jeste tako. Ja sedim u fotelji i život je potpuno virtuelan, sva moja čula su izmeštena u drugi svet, a ja samo fizički sedim u nekom prostoru, ali se sve ostalo dešava na potpuno izmenjen način, i to konceptualno jeste Matriks“, objašnjava on, upozoravajući da su i pretnje koje dolaze iz čitavog ovog sistema matriksovske.

Kako je istakao, niko iz industrije i društva se do danas nije suočio sa rizicima koji prete. Mi stvaramo inovacije samo radi inovacija, a trebalo bi da ih stvaramo sa nekom drugom svrhom. Niko se ne bavi pitanjem šta dobijamo, a šta gubimo inovacijama.

„Mi nismo u stanju da stanemo na loptu i prvo se zapitamo da li nam nešto zaista treba i koje su opasnosti od toga, i kako da ih predupredimo prilikom stvaranja nečeg novog. Jeste ovo mračna projekcija, ali bojim se da su sve druge projekcije pozitivne, što je super. Reći će vam o svim mogućim prednostima, a da li će društvo to zaista koristiti tako te ćemo ući u neku distopiju gde će bilo koje kompanije ili države još više moći da upravljaju nama – crvena i plava pilula iz matriksa. Ali, to su ozbiljne opasnosti“, zaključio je Radunović. 

Inače, odeća iz H&M meta prodavnice plaćaće se CEEK-coinima i nosiće se u digitalnom prostoru, dok će kupci moći istu takvu da nađu i u fizičkom obliku u prodavnici.

Trenutna vrednost CEEK-coina iznosi nešto više od 700 miliona dolara, a u ponudi ih je ukupno 744.176.729,25 , dok je maksimalna ponuda ograničena na milijardu.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...